استعداد حرکتی در اردبیل بی نظیر است

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت در بین استعدادهایی که در جمعیت دانش آموزی استان مورد بررسی قرار گرفته، استعداد حرکتی در این استان بی نظیر است و باید روی آن سرمایه گذاری کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
استعداد حرکتی در اردبیل بی نظیر است

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در دیدار با رئیس فدراسیون کشتی اظهار کرد: ورزش کشتی به عنوان ورزش اول کشور برای همه ما دارای اهمیت است و در آموزش و پرورش ما آمادگی همکاری و تعامل مثبت با فدراسیون کشتی را داریم تا زمینه توسعه و ارتقا سطح ورزش کشتی در آزاد و فرنگی فراهم آید.

او به افتخارآفرینی کشتی فرنگی استان در دهه های گذشته اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات موجود و جدی گرفتن بحث استعدادیابی در مدارس به سمت احیای جایگاه واقعی کشتی استان اردبیل حرکت کنیم و با یک برنامه ریزی مناسب به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: منابع خوبی در سال های اخیر از محل 27 صدم درصد ارزش افزوده برای توسعه اماکن ورزشی در استان اردبیل اختصاص یافته و در قالب تفاهمنامه ای با فدراسیون کشتی در استان نیز سعی می کنیم سالن ها و مجموعه های ورزشی را در اختیار هیئت ها قرار دهیم.

ناصری خاطرنشان کرد: در کنار تقویت تعامل و ارتباط دو سویه ما در سال های اخیر نسبت به تکمیل سالن های ورزشی نیمه تمام اقدام کردیم تا 23 سالن نیمه تمامی که از سال های گذشته باقی مانده بود به چرخه بهره برداری بیایند که تاکنون 17 سالن در اختیار دانش آموزان و نسل آینده قرار گرفته است.

او بیان کرد: بدون هیچ محدودیتی عملیات تعمیر و بازسازی در سالن های ورزشی و همچنین بهره برداری از این سالن ها در حال انجام است و ما آمادگی ارائه خدمات به هیئت کشتی استان را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به موضوع استعدادیابی و اجرای طرح شهاب در مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس استعدادیابی انجام شده بالاترین استعداد فرزندان دیار سبلان مربوط به استعداد حرکتی است که بهتر است در این بخش سرمایه گذاری کرده و از این توان و بضاعت در ارتقا ورزش در رشته های مختلف به ویژه کشتی استفاده کرد.

ناصری در ادامه اضافه کرد: ما آمادگی خود را برای همکاری مناسب و فیمابین با هیئت کشتی استان اعلام کردیم و قطعا در همه زمینه ها آمادگی توانمندی بیشتر این رشته ورزشی را در سطح استان داریم

در این نشست علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی نیز اظهار کرد: بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش اعتماد مردم به این مجموعه است که از این لحاظ از بسیاری از صنوف پیشروتر است.

او به امضای تفاهمنامه فدراسیون کشتی با وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: امیدواریم در استان ها و حتی شهرستان ها این تفاهمنامه شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد تا درد کشتی درمان شده و وضعیت آن التیام پیدا کند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به کاهش 40 هزار نفری جمعیت کشتی در گفت: ما باید کشتی را از این اوضاع نابسامان نجات بدهیم تا به مانند سال های قبل دوران پرافتخار کشتی و کسب مدال های رنگارنگ را در این رشته ورزشی شاهد باشیم.

دبیر تصریح کرد: قرار است آموزش کشتی از دوره ابتدایی در قالب ساعات ورزشی انجام شده و در کنار آن از ظرفیت شبکه هوشمند شاد برای آموزش دانش آموزان در این رشته استفاده خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: ما کشتی را به عنوان برند جمهوری اسلامی ایران می دانیم و تلاشمان بر این است تا از تضعیف و وضعیت نابسامان آن جلوگیری کرده و به ارتقا و احیای کشتی کمک کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی ضرورت به روزرسانی آموزش مربیان سنین پایه را در آموزش و پرورش یادآور شد و اضافه کرد: اگر کشتی در آموزش و پرورش پا بگیرد قطعا قهرمانی های جهانی و المپیکی را می توانیم به دست آوریم.

دبیر بیان کرد: ما در فدراسیون کشتی و تمامی هیئت ها به صورت منسجم و زیر یک لوگوی خاص فعالیت هایمان را انجام می دهیم و امیدواریم با کمک آموزش و پرورش و احیای کشتی بتوانیم به سمت توانمندسازی این رشته حرکت کرده و از این بستر فراهم شده به شکل مطلوب استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست با قدردانی از همکاری و همراهی خوب آموزش و پرورش با ورزش و جوانان در توسعه فعالیت های ورزشی و تحرک بخشی نوجوانان و جوانان اظهار کرد: نقش مهم و تأثیرگذار آموزش و پرورش در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی غیرقابل انکار است و ضرورت دارد در استان به تقویت این تعاملات و ارتباطات کمک کنیم.

سجاد انوشیروانی تصریح کرد: ورزش کشتی در استان اردبیل به ویژه در رشته فرنگی از روزهای اوج و درخشان خود فاصله گرفته ولی در قالب سفر رئیس فدراسیون سعی و تلاش بر این است تا کشتی را به جایگاه واقعی خود برسانیم و در سال های آینده برای احیای کشتی آستین بالا بزنیم.

اوضرورت راه اندازی لیگ کشتی را در استان به ویژه در گروه های سنی پایه یادآور شد و گفت: آموزش و پرورش می تواند در این زمینه یاریگر مجموعه هیئت کشتی استان برای رونق گرفتن لیگ کشتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار