آمادگی استان اردبیل برای برگزاری مسابقات کشتی

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد در صورت مهیا بودن شرایط کرونایی، این استان آماده برگزاری مسابقات کشتی در رده های مختلف کشوری و بین المللی است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی استان اردبیل برای برگزاری مسابقات کشتی

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان دیدار با رییس فدراسیون کشتی کشور طی سخنانی اظهار کرد: استان اردبیل در زمینه های مختلف دارای جوانان مستعد و قدرتمند است و با ترسیم نقشه راه و هدایت صحیح این جوانان می توان آینده درخشانی برای آنها متصور شد.

او با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان بایستی طرح و برنامه های خود را جهت توسعه ورزش کشتی ارائه دهند، افزود: با برنامه ریزی و تبیین هدف مشخص می توان در رده های مختلف کشتی، این استان را به دوران اوج خود رساند.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از این قهرمانان اسبق المپیک کشورمان که دلسوزانه برای کشتی تلاش می کند، تصریح کرد: افتادگی و اخلاق ورزشکاران قهرمان می تواند برای جامعه جوان یک الگو و سرمشق باشد و جوانان را از پرتگاه به اوج و تعالی هدایت کند.

بهنام جو ادامه داد: ما آمادگی کامل جهت تامین خواسته های ورزشی استان به ویژه ورزش کشتی را داریم و در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان باید برای این منظور یک برنامه زمان بندی مدون داشته باشد.

این مسوول تاکید کرد: ورزش کشتی را از آموزشگاه و مدارس بصورت ریشه ای آغاز کرده و از ظرفیت آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه استفاده کنیم.

بهنام جو، با تاکید بر اینکه ورزش در همه نقاط استان باید جدی گرفته شود گفت: ورزش های قهرمانی گاهی مواقع از محلات و نواحی کم برخوردار آغاز می شود که این مساله برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت روحی و روانی نیز بسیار مفید است.

در این دیدار علیرضا دبیر، رییس فدارسیون کشتی کشور نیز اردبیل را خاستگاه کشتی فرنگی کشور دانست و افزود: این رشته ورزشی جایگاه خود را از دست داده است و باید با همکاری و وحدت، کشتی فرنگی را در استان اردبیل احیا کنیم.

او با بیان اینکه کشتی استان اردبیل زمانی در اوج بوده، اما متأسفانه بنا به دلایلی افت فاحشی داشته است، افزود: فدراسیون کشتی آماده انعقاد تفاهم نامه با استانداری اردبیل برای میزبانی این استان از مسابقه بین المللی در سال ۱۴۰۰ است و اگر مسئولین استان این آمادگی را داشته باشند فدراسیون مشتاقانه قبول می‌کند.

رئیس فدراسیون کشتی کشور خطاب به استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر شما ترتیبی اتخاذ کنید که در شورای برنامه ریزی استان کمک مشخصی به هیأت کشتی استان انجام شود، باعث حل بسیاری از مشکلات این رشته ورزشی در استان اردبیل خواهد شد، چرا که این رشته در این خطه ریشه دارد و نباید با منیت‌ها و اختلافات سطحی این ریشه را خشکاند.

دبیر از استاندار اردبیل دعوت کرد تا با حضور در فدراسیون کشتی بیشتر در مورد مشکلات کشتی استان اردبیل گفتگو‌های کارشناسی انجام شده و گره‌های کور رکود این رشته پر مدال و افتخارآفرین برای دیار سبلان گشوده شود.

در این دیدار استاندار اردبیل با اهدای لوح سپاس از حضور این قهرمان ملی در استان اردبیل تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار