30 درصد از مدارس خراسان رضوی در گروه هدف یاریگران زندگی قرار می گیرند

مشهد (پانا )- رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش خراسان رضوی از قرار گرفتن 30 درصد از مدارس استان در گروه هدف طرح یاری گران زندگی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
30 درصد از مدارس خراسان رضوی در گروه هدف یاریگران زندگی  قرار می گیرند

مرتضی سبزیکاران در جمع مدیران آموزش و پرورش ناحیه چهار گفت: مجموعه اطلاعات حاصل از نتایج آزمون های سلامت روان دانش آموزان، گزارشات والدین و دبیران، بررسی فرم های مشکلات رفتاری و روانی و اطلاعات بالینی دانش آموزان که در سبد تحلیلی قرار داده می شود، یکی از مهمترین راه های همان آمارگیری از دانش آموزان تحت مدیریت در مدارس است که باید مورد توجه قرار گیرد. طرح یاریگران زندگی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا می شود که 30 درصد از مدارس استان در گروه هدف طرح قرار می گیرند.

وی ضمن تشکر از فعالیت کارشناسی مشاوره آموزش و پرورش ناحیه چهار و همراهی مدیر مجموعه، سید جواد قوامی نژاد در پیگیری برنامه های راهنمایی و مشاوره و فعالیت های پیشگیرانه آسیب های اجنماعی، از آزمون های سلامت روان و انواع خدمات مشاوره ای به خصوص در شرایط شیوع کرونا سخن گفت.

وی همچنین در رابطه با روش های روان شناختی دانش آموزان ضمن معرفی آزمون های سلامت روان دانش آموزی در متوسطه اول و ارسال فرم های مشکلات روانی و رفتاری دانش آموزان به خانواده ها، به اهمیت نتایج احصا شده از این آزمون ها در شناسایی دانش آموزان و مشکلات روانشناختی آنان اشاره کرد.

سبزیکاران ضمن تاکید بر اجرای کامل و شایسته آزمون های دانش آموزی با توجه به شرایط غیرحضوری موجود، بر لزوم به هنگام آزمون ها تا پایان آذرماه و عدم تمدید زمان تعیین شده تاکید کرد.

سید حسن تهامی رییس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز ضمن بیان نتایج کاربردی آزمون های سلامت روان در تشخیص هیجانات و سلامت فردی، رفتارهای پرخطر و مشکلات خانوادگی برای رصد مشاور آموزشگاه، گفت: اجرای این آزمون ها به عنوان یکی از بهترین عملکردها در بحث سلامت روان کشور محسوب می شود که می توان نتایج تحلیلی آن را با اطمینان 80 درصد در اختیار مشاوران قرار داد.

تهامی با تاکید بر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در پودمان تحصیلی تا پایان آذر ماه یادآور شد: تدریس به موقع این درس در پایه های هفتم و هشتم و بخصوص نهم، تعیین کننده علایق و رغبت دانش آموزان در آزمون هاست.

سید جواد قوامی نژاد نیز در ادامه ضمن بیان اهمیت دارا بودن نگاه علمی و سواد برخورد با آسیب های اجتماعی و انتقال به والدین دانش آموزان با توجه به کاهش سطح تعاملات اجتماعی به دلیل عدم حضور فیزیکی دانش آموزان و انزوای اجتماعی مزمن در شرایط حاضر، از اهمیت طرح یاریگران زندگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای مدیران مدارس سخن گفت.

در پایان قربانعلی شارعی کارشناس مسوول مشاوره آموزش و پرورش ناحیه چهار از طرح تربیت همیار مشاور، طرح صدای مشاور و طرح همدل، طرح نماد، طرح مدیریت مورد، رابطین مشاور در مقطع ابتدایی و همچنین کارگاه های ویژه کنکور در جمع مدیران و مسوولان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار