برگزازی همایش تخصصی توانمند سازی پیشگیرانه در برابر آسیب‌های روانی اجتماعی دانش آموزان در مشهد

مشهد( پانا)_همایش تخصصی توانمند سازی پیشگیرانه در برابر آسیب‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان و یاریگران زندگی با حضور معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و سایر مسئولین استانی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه۶ مشهد در محل دبستان دخترانه آرمینه مصلی‌نژاد این ناحیه بر گزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزازی همایش تخصصی توانمند سازی پیشگیرانه در برابر آسیب‌های روانی اجتماعی دانش آموزان  در مشهد

نورا...جوانشیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد مقدس در این مراسم گفت: مشاوران و رابطین پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس نقش مهمی دارند.

وی گفت: در جهت کاهش خطرات و آسیب های اجتماعی تمامی ارگانها و نهاد ها باید در این امر اهتمام داشته باشند.

‌حسین شادکام معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان مشکلات فضای مجازی و کمبود و ضعف اینترنت و آسیب های روحی روانی گفت: تعلیم و تربیت در دوران
کرونا گرفتار مشکلات زیادی شد.آثار و تبعات ناشی از شیوع کرونا گریبان گیر بسیاری از خانواده ها شده است که باید با راهکارهای پیشگیرانه در جهت کاهش آن تلاش کنیم .

وی ادامه داد: جامعه با شیوع ویروس کرونا گرفتار آسیب هایی شده که در این دوره این آسیب ها فراگیر بوده است. قطع صله رحم و تعطیلی تفریح و سفر و نگرانی فوت عزیزان و مبتلا شدن به کرونا آسیب های روحی و روانی را ایجاد کرده است. تنگی معیشت و از دست دادن شغل نیز یکی از نگرانی های دیگر برای خانواده ها بوده است‌.

شادکام ادامه داد: رها شدن دانش آموزان در فضای مجازی یکی از مشکلات جدی است که در حوزه مشاوره کار مشاوران سنگین تر شده است. آسیب هایی که در گذشته و در گروه خاصی از دانش آموزان بوده، ولی اکنون گسترده شده است که همکاران بایستی برای توانمند سازی دانش آموزان در برابر آسیب ها ورود پیدا کنند. در کنار مهارت ها و دانش تخصصی در کاهش آسیب ها و مشکلات روحی، ارتباط دانش آموزان را با خالق هستی گره بزنیم تا سطح ایمان و اعتقاد دانش آموزان افزایش یابد.

خبرنگار: مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار