معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

لزوم گسترش کمی و کیفی دو طرح نماد و یاریگران زندگی

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خراسان رضوی گفت که خط ملی طرح نماد از مهمترین و بزرگترین فرایندهایی است که می توان به صورت آنلاین در لحظه از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری و خدمات مشاوره ای ارائه کند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم گسترش کمی و کیفی  دو طرح نماد و  یاریگران زندگی

علیرضا کاظمی صبح امروز در نشست با کارشناسان امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مجتمع مشاوره و مرکز استانی طرح نماد گفت: تربیت، مسئله پیچیده، ظریف و حساس تدریجی و درونی است، از از این رو کار تربیت دو پیامد دارد که آسیب های اجتماعی یکی از آن پیامدها است.
وی ادامه داد: دلبستگی به چیزی باعث واگرایی می‌شود، زیرا نیاز به دانش مهارت و حوصله دارد، همچنین استفاده از حوزه‌های ایجابی مانند قرآن و عترت و نماز می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند؛ کما اینکه اعتقاد داریم باید نیمی از وقت حوزه پرورشی صرف آسیب‌های اجتماعی شود و درون دادها و برون دادهای حوزه باید به این مسئله معطوف باشد.
وی گفت: توسعه خدمات مشاوره‌ای، نیروی انسانی، تجهیزات، اعتبارات و برنامه ها از مهمترین اهداف حوزه پرورشی است و باید کمک شود تا از نظر کمی و کیفی دو طرح نماد و یاریگران زندگی گسترش یابد. طرح نماد در چندین لایه اجرا می‌شود در مرحله اول که در سطح مدارس و سپس مراکز مشاوره است بایستی با نظارت مستقیم مسئولان باشد.

کاظمی با بیان اینکه اجرای طرح ها نباید تکلیفی و اجباری باشد، بلکه باید با اعتقاد و عزمی راسخ به سرانجام برسند، اظهار کرد: خط ملی طرح نماد از مهمترین و بزرگترین فرایندهایی است که می توان به صورت آنلاین در لحظه از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری و خدمات مشاوره ای ارائه کند، البته در طرح یاریگران زندگی نیز که با استفاده از موقعیت همسالان و همتایان تلاش شده تا ساختار تربیتی عوض شود و با ایجاد موقعیت های تربیتی با تنوع سازی و نیاز سنجی مخاطب و دانش آموزان آنان در مسیر صحیح قرار گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی در کشور سرآمد بوده و اطلس آسیب اجتماعی از مهم ترین بخش هایی است که احساس نیاز و تدوین شده است.

وی گفت: با وجود پیشرفت فوق العاده در آی تی در زیست بوم جدید، حوزه پرورشی کار سختی را در پیش دارد، زیرا امکان حضور دانش آموزان در مدارس فراهم نیست، اما با بسترسازی و تقویت زیرساخت ها می توان جایگاه پرورشی را توسعه داد و به یکی از جذاب ترین حوزه های شبکه شاد مبدل کرد.

در پایان این نشست پس از معرفی اپلیکیشن هدایت تحصیلی از کتاب پروتکل‌های درمانی، پوستر نقشه راه یاریگران و پوستر پایش کشوری سلامت روانی اجتماعی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار