نشست اعضای کمیته یاریگران زندگی در دماوند در بستر شاد

دماوند(پانا) -دومین وبینار آموزشی - توجیهی طرح یاریگران زندگی منطقه دماوند با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه و اعضای کارگروه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست اعضای کمیته یاریگران زندگی در دماوند در بستر شاد

در این نشست رقیه عرب معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دماوند در خصوص اجرای این طرح گفت: طرح یاریگران زندگی، ۲ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز را در ۱۲ هزار مدرسه کشور تحت پوشش قرار داده است که ۲۵ مدرسه در دماوند یعنی۳۰ درصد از مدارس دولتی منطقه، مجری این طرح هستند.
او ادامه داد: مصرف مواد مخدر و داروهای روانگردان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دوره کنونی محسوب می‌شود که بیش از همه جوانان و دانش‌آموزان در معرض این آسیب قرار گرفته‌اند. اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس با توجه به رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته دوچندان می‌شود و در چنین شرایطی تلاش برای اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد توسط خانواده‌ها و نهادهای مرتبط ضروری است.
عرب افزود: وزارت آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان، طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس اجرایی می‌کند. این طرح ابتدا در ۲۰ درصد از مدارس متوسطه اول، دوم و پایه های پنجم و ششم ابتدایی قابل اجرا است.
در دومین وبینار یاریگران زندگی در دماوند که مدیران و مجریان این طرح در مدارس شرکت داشته و در بستر برنامه «شاد» به صورت زنده برگزار شد، بامداد کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، با بیان اینکه طرح بزرگ یاریگران زندگی با هدف ارتقای سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان شروع به فعالیت کرده است، پیرامون چگونگی برگزاری هرچه بهتر طرح و روند اجرایی کردن آن توضیحات جامعی را ارائه داد.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار