جشنواره مجازی تئانر موزیکال «کروماسک» در مازندران برگزار می‌شود

ستری (پانا) - انجمن هنرهای نمایشی مازندران فراخوان نخستین جشنواره مجازی استانی تئاتر فیزیکال کروماسک با موضوع و نگاه ویژه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره مجازی تئانر موزیکال «کروماسک» در مازندران برگزار می‌شود

این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و حفظ و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن همگانی و نیز تزریق آگاهی به کالبد جامعه‌ای که در هیاهوی کرونا در بیم و هراس و اضطراب قرار دارند طراحی شده است.

ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، تاثیرات قرنطینه بر روابط اجتماعی، امیدبخشی در جامعه و ایجاد همدلی بین اقشار جامعه و دولت اهداف اصلی این جشنواره هستند.

انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره کروماسک را با محوریت و اولویت تولید آثار فیزیکال با موضوع ماسک و رعایت فاصله اجتماعی طراحی کرده است. اما هنرمندان در انتخاب موضوع آزاد هستند و می‌توانند آثاری با موضوع‌های دیگر را نیز به دبیرخانه بفرستند. با این حال دبیرخانه در گزینش و بررسی اولیه آثار نگاه ویژه‌ای به نمایش‌های فیزیکال با موضوع کرونا، ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

آثار تولید شده می‌تواند گروهی یا انفرادی باشد، شرایط و مقررات شرکت در جشنواره نیز بدین صورت است که سقف زمان در نظر گرفته شده برای هر نمایش ۶ دقیقه است و ویدئوها در صورت ضبط با دوربین گوشی باید به صورت افقی ضبط شوند. برای استفاده از صدا یا تصویر در اثر نیز باید کیفیت مناسب لحاظ شود تا در فیلم نمایش با کیفیت مناسبی مشاهده شود. ضمن این که هر شخص فقط با یک اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند.

علاقه‌مندان و هنرمندان تئاتر فیزیکال تا هشتم آذر فرصت دارند آثار خود را به پیام‌رسان واتس‌اپ شماره ۰۹۳۵۷۸۰۱۰۴۶ بفرستند. همچنین همراه با اثر مشخصات اثر، نام و نام خانوادگی، نام شهر و نشانی صفحه اینستاگرامی به صورت فایل متنی ضمیمه و ارسال شود.

بازبینی آثار از ۹ تا ۱۲ آذر انجام می‌شود و پس از آن آثار راه یافته به مرحله نهایی توسط داوران ارزیابی و منتخبان در مراسم اختتامیه‌ای که نیمه دوم آذر ماه به صورت حضوری و محدود برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

همه آثار مرحله نهایی در صفحه اینستاگرامی جشنواره بارگذاری می‌شود و علاوه بر آثار منتخب از نگاه داوران، یک اثر به عنوان برگزیده بخش مردمی با توجه به تعداد پسندها، دیدگاه‌ها، اشتراک‌گذاری و ذخیره در صفحه اختصاصی جشنواره انتخاب خواهد شد.

مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره مجازی نیز با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر و چند تن از مسئولان شهرستان نوشهر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به صورت محدود برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار