اجرای طرح همدل در مدارس کاشمر

کاشمر(پانا)- طرح همدل ‏توسط مشاورین آموزش و پرورش کاشمر به منظور مقابله با مشکلات کرونا اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح همدل در مدارس کاشمر

محمدعباسی کارشناس مشاوره آموزش و پرورش کاشمر درگفت و گو با پانا گفت: باتوجه به اینکه فرایند آموزشی و پرورشی دانش آموزان به علت گسترش ویروس کرونا بیشتر به صورت مجازی برگزار می شود ارتباط و تعامل موثر با دانش آموزان و اولیای آنان جهت بررسی مشکلات مرتبط امری مهم و ضروری تلقی می شود.

‏وی گفت: دستورالعمل اجرای طرح به مدارس ارسال شده و مدیران لازم است به طور منظم نسبت به نظارت و ارزیابی بر اجرای طرح، دریافت آمار تماس روزانه و ارسال گزارش فصلی به کارشناسی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اقدام کنند.

وی در مورد اهداف طرح گفت: شناخت سریع و به موقع نیازها، مشکلات، دغدغه ها و مسائل مرتبط با فرایندهای آموزشی و پرورشی دانش آموزان و اولیاء تسهیل گری در ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز دانش آموزان، مشارکت دهی والدین در فرایند فعالیت های پرورشی و روان شناختی دانش آموزان از مهمترین اهداف است.

عباسی شمولیت طرح را تمامی دانش آموزان و اولیا مدارس دارای مشاور‏ اعلام کرد وگفت: فرایند اجرای طرح در قالب ساعات موظف مشاوران در مدرسه صورت می پذیرد.

‏وی درباره ارتباط مشاور با دانش آموزان گفت: مشاور طبق زمانبندی به طور مستمر حداقل هر ماه یک بار از طریق تلفن با اولیا ارتباط برقرار کرده و ضمن معرفی خود به اولیا به عنوان مشاور و بیان انتظارات در جریان مسائل روان شناختی، تحصیلی و فرایند یاددهی، یادگیری دانش آموزان قرار می ‏گیرد، مشاور به طور منظم با دانش آموزان تماس گرفته و پی گیر وضعیت کلی عملکرد تحصیلی و روانی دانش آموزان می شود و در صورت وجود مشکلات خاص با هماهنگی با مرکز مشاوره دانش آموزی فرستاده داده می شود .

گفتنی است سوال هایی که مشاور باید ازاولیاء بپرسد عبارت است از ‏اعلام وجود مشاور در مدرسه، احوالپرسی و معرفی خود، پرسش کلی از وضعیت موجومثل( اوضاع چطوره؟ با کرونا و قرنطینه چطورید؟ وضعیت ابتلا به کرونا و ...‏‏؛) اعلام شماره تلفن و روزهای حضور مشاور در مدرسه برای مراجعه احتمالی دانش آموزان و اولیا، یادآوری پیگیری دروس از طریق شبکه های فعال موجود( شاد، تلویزیون و ...)‏‏، پرسش در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به فرایند یاددهی، یادگیری در خانه و مدرسه و در انتها بازهم تماس خواهم گرفت و جویای احوالتان خواهم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار