برگزاری جلسات مشاوره ای بهداشت مدرسه مروج سلامت در مدرسه شهید بهشتی کاشمر

کاشمر(پانا)- طرح بهداشت و روان با حضور کارشناسان مرکز بهداشت در مدرسه شهید بهشتی کاشمر اجرا شد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسات مشاوره ای بهداشت مدرسه مروج سلامت در مدرسه شهید بهشتی کاشمر

در این جلسه که با حضور کارشناسان مرکز مشاوره بهداشت و دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی در محل نمازخانه این دبیرستان تشکیل شد. پیامی ، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی هدف از برگزاری این جلسات را افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباط و مهارتهای ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی دانش آموزان دانست و از دانش آموزان خواست که با کسب این مهارت ها و یادگیری و تجارب بیشتر میزان موفقیت خود را در تصمیم گیری های مختلف زندگی و تحصیل بالا ببرند.

پیامی، در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: سالیانه در مرکز بهداشت حدود 700تا800 مراجعه حضوری برای مشاوره داریم که در کل در هر سال به طور متوسط 3000تا4000نفر تحت آموزشهای ما قرار گرفته اند.

اقدامات پیشگیری در این مرکز در سطح خانواده و آموزش والدین می باشد که با بالا بردن مهارتهای زندگی و مهارت فرزند پروری بتواند خانواده های آرام و سالم داشته باشند در گروه هدف نوجوانان نیز بسته ی نوجوان سالم ارائه می شود که در طی هشت جلسه به نوجوانان آموزش داده میشود که هدف از آن توانمند سازی و رشد مهارتها است که البته این مهارتها وجود دارند ولی در اکثر اوقات یا کافی نیستند یا دارای نقاط ضعف می باشند که در طی این کارگاه ها این مهارتها کسب می گردد و به یک روند جامع می رسند .

پیامی از کلیه دانش آموزان خواست که با جدی گرفتن بحث مشاوره و تلاش برای رفع معایب در رفتار و در ذهن همانند اهمیت نظافت ظاهری بتوانند ارتباط موثری و موفقیت بیشتری را تجربه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار