سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی برگزار می شود

زنجان (پانا) - سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در هفته چهارم آذر ماه همزمان با هفته قرآن و عترت آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی برگزار می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان،محمد جواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز با اعلام این خبر گفت: فراخوان سی و نهممین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای اطلاع رسانی شده و طبق زمان‌بندی در اواخر آذرماه همزمان با هفته قرآن و عترت آغاز می‌گردد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، شیوه برگزاری این مسابقات را غیرحضوری و در بستر شبکه شاد عنوان کرد و گفت: تولید محتوا در این خصوص برای هر رشته در حال انجام است تا نمونه اجرا به دانش‌آموزان ارائه و نقایص دوره قبل برطرف گردد.

رضایی ادامه داد: مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان علاقه‌مند در رشته‌های قرائت قرآن، حفظ، مداحی، اذان، مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز به تغییرات این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: امسال در مرحله منطقه‌ای ظرفیت منتخبان ۳ برابر می‌شود، یعنی از هر آموزشگاه رتبه‌های اول، دوم و سوم معرفی خواهد شد . وی هدف از این کار را استعدادیابی از دانش‌آموزان مستعد قرآنی دانست و افزود: با این کار استعدادها به دارالقرآن‌های دانش‌آموزی معرفی می‌شوند و کلاس‌های مجازی با حضور اساتید برجسته استان برای آن‌ها برگزار و توانایی‌های آن‌ها تقویت می‌گردد.

وی همچنین به مسابقات امام شناسی با عنوان مصباح‌الهدی اشاره کرد و گفت: امسال سیره عملی و اخلاقی امام هادی(ع) برای این مسابقات در نظر گرفته شده است و دانش‌آموزان و فرهنگیان تا اواخر بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را در این زمینه ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار