دانش‌‌آموز برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در ناحیه یک ری:

پشتکار، جدیت و تمسک به قرآن کریم رمز موفقیت من در زندگی است

شهرری(پانا)- زهرا عباسی، نوجوان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور به هم‌سالان خود توصیه می‌کند تا جایی که می‌توانند قرآن بخوانند، چراکه این کار در درس و رفتار آنها تاثیر شگرفی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پشتکار، جدیت و تمسک به قرآن کریم  رمز موفقیت من در زندگی است

در حالی‌که گرد و غبار حاصل از مشکلات اقتصادی جامعه و اخبار نگران‌کننده بیماری ویروسی جدید، همه را به این فکر واداشته که دیگر آسمان شهرمان آفتابی نخواهد داشت و معنویت کمرنگ شده است؛ اگر کمی دقیق‌تر نگاه‌ کنیم و ابرهای خاکستری را کناربزنیم، خواهیم دید که آسمان همچنان پرستاره است و هستند خانواده‌هایی که همچون صدف، گوهری گران‌بها را در دل خود پرورش می‌دهند تا در آینده‌ای نزدیک به دست جامعه بسپارند.

زهرا‌عباسی نوجوان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور، دختری هجده ساله است، حافظ کل قرآن‌کریم و دانش‌آموز پایه دوازدهم دبیرستان حضرت‌زینب ناحیه یک شهرری. او که حفظ قرآن را از سن هفت سالگی در دارالقرآن حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع) شروع کرده است، برادرش که قاری قرآن است را مشوق خود می‌داند.

او که دانش‌آموخته اساتیدی چون ذاکری، ماندگار‌مهر و موسوی است، عامل موفقیت خود را در گفتگو با پانا لطف خدا، زحمات خانواده و پشتکار خودش می‌داند؛ همچنین نقش مدرسه، معلمان و مربیان تربیتی چون خانم ها فیضی و آذرافروز را موثر می‌داند.

زهرا در رابطه با افتخارات قرآنی خود در سطح کشوری و بین‌المللی به پانا چنین گفت‌: کسب رتبه اول در رشته حفظ قرآن‌کریم مرداد 99- حفظ ده جز سطح کشوری سال 96- حفظ کل قرآن سطح کشوری سال 97- مسابقات مدهامتان در رشته ترتیل سطح کشوری- مسابقات بسیج رشته حفظ کل قرآن سطح کشوری- مسابقات الحافضون رشته حفظ کل قرآن سطح استانی و مسابقات امام علی رشته حفظ بیست جز سطح کشوری.

همچنین رتبه دوم در دوره ارزیابی مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان سراسر کشور و رشته حفظ کل قرآن سطح کشوری در مسابقات امام‌علی(ع)، کسب رتبه سوم در مسابقات امام علی رشته حفظ ده جز سطح کشوری وعنوان نفر ذخیره نماینده ایران در مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام از جمله افتخارات این دانش‌آموز فرهیخته است.

زهرا در رابطه با میزان مطالعه، استراحت و تفریحش می‌گوید: بیشتر زمان خود را صرف آماده‌شدن جهت مسابقات می‌کند ولی هیچ‌گاه از زندگی روزانه غافل نیست، علاوه بر اینکه خواندن درس و یادگیری زبان انگلیسی را ادامه می‌دهد، زیرا از انسان تک‌بعدی بیزار است و می‌خواهد در آینده در رشته حقوق و آموزش قرآن مشغول به‌ کار شود.

او ادامه داد: هر چه پیشتر می‌روم ، عطشم برای یادگیری قرآن کریم بیشتر می‌شود. با اینکه هفت سالی می‌شود که حافظ کل قرآن است، اما هر روز تلاوت گوش می‌کند و روزی تا ده جزء روخوانی می‌کند.

زهرا پیام خود را این‌گونه به همسن و سالانش می‌رساند: تا جایی که می‌توانند قرآن بخوانند البته با درک معانی و تدبر، چراکه این کار در درس و رفتار آنها تاثیر شگرفی خواهد داشت.

زهرا اکنون نیز از اشتغال به قرآن غافل نیست و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هفته‌ای یک بار در مسجد سجادیه شهرری حاضر می‌شود و برای همه سنین و مشتاقان قرآن کریم تدریس صوت و لحن قرآن می‌کند.

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار