مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با پانا اعلام کرد:

اولویت «میز خیرین» رسیدگی به وضعیت فضای آموزشی منطقه۲۲ است

تهران (پانا) - با ابلاغ رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعضای «میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران» معرفی شدند  و عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران یکی از اعضای این میز است که از اهمیت تشکیل این اقدام خلاقانه سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۸۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اولویت «میز خیرین» رسیدگی به وضعیت فضای آموزشی منطقه۲۲ است

فولادوند در گفت و گو با پانا با اشاره به درخواست اداره کل شهر تهران برای رسیدگی به وضعیت فضای آموزشی شهر تهران از سوی شورای شهر تهران، گفت: با توجه به وضعیت فضاهای آموزشی در شهر تهران که حدودا بیش از ۴۰ درصد آن تخریبی است و همچنین تراکم بالای دانش آ‌موزی در سطح شهر تهران، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از مجمع خیرین و شورای شهر تهران درخواست کرد تا در راستای رسیدگی به وضعیت فضاهای آموزشی و تلاش برای بهبود کیفیت فضاهای آموزشی پا پیش بگذارد. از این رو کارگروهی تحت عنوان «میز خیرین» در شورای شهر با حضور برخی از مسئولین شهرداری و شورای شهر مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل شهر تهران تشکیل شد.

چالش مهم پیش رو، فضای آموزشی منطقه۲۲ است
فولادوند افزود: این میز در راستای رصد فضاهای آموزشی و تلاش برای بهبود این وضعیت برنامه ریزی می کند. اولین جلسه این میز هم برای رسیدگی به فضاهای آموزشی منطقه۲۲ تهران تشکیل شده است که وضعیت خوبی ندارد و در آینده به یک چالش مهم تبدیل خواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه در طی این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد که برخی از آنها اجرایی شد. در یک سال آینده در مجموع کلنگ ۴۰ مدرسه زده می شود که از این تعداد کلنگ زنی حدود ۲۰ مدرسه در سال۹۹ و ۲۰ مدرسه در سال ۱۴۰۰ انجام می شود. همچنین علاوه بر تامین زمین مورد نیاز در منطقه۲۲ حدود ۷ مدرسه را هم شهرداری تهران خواهد ساخت.
فولادوند در رابطه با نحوه ادامه فعالیت میز خیرین گفت: این طرح و پیشنهاد در صحن شورای شهر مطرح می شود و انشاله اعضای شورای شهر تماما پای ترمیم و ساخت و ساز مدارس خواهند بود و ما در آنجا تصمیم می گیریم که کار را چطور پیش ببریم. یکی از سیاست های مهم آموزش و پرورش شهر تهران، توسعه مشارکت های مردمی است و در کنار مشارکت های مردمی جذب پتانسیل ها و کمک های موسسات و نهادها در اولویت است. در همین راستا شورای شهر نماینده مستقیم مردم هستند و در راستای مباحث آموزشی وظیفه دارند وارد این عرصه شوند.

همه نهادها نسبت به فضای آموزشی شهر تهران مسئول اند

وی افزود: آموزش و پرورش شهر تهران برای بهبود وضعیت فضاهای آموزشی پایتخت دست یاری به پیشگاه همه نهادها بلند کرده و از همه نهادها می‌خواهیم در این حوزه به ما کمک کنند. در این میان شورای شهر یکی از مهمترین این نهادهاست که تاکنون اثبات کرده و پای کار آمده و امیدوارم سایر نهادها و مجموعه ها هم در این راستا به وظایف خود عمل کنند.
فولادوند در مورد تاریخ و مدت زمان فعالیت میز خیرین گفت: شورای شهر تهران تصمیم گرفته است که این میز تشکیل شود و البته باید از ریاست محترم شورای شهر، آقای هاشمی رفسنجانی و اعضای شورای شهر و شهردار تهران و شهرداران مناطق تشکر کنم و تا زمانیکه این شورا هست انشاله فعالیت این میز ادامه دارد و در آینده و بلند مدت نیز این فعالیت ادامه پیدا کند تا موضوع مدرسه سازی در شهر تهران به سروسامان خوبی برسد. خوشبختانه اکنون اولویت شورای شهر، ساماندهی فضای آموزشی و مدارس شهر تهران است و ناگفته نماند این یک اقدام بلند مدت است.

در هفته جاری محسن هاشمی، ۱۰نفر از مدیران حوزه خیرین، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس را به عنوان اعضای میز خیرین منصوب کرده است و دبیرخانه این کارگروه در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران دایر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار