در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

منادی: اعمال مدرک دوم فرهنگیان راهی برای ارتقای رشد آموزشی و توسعه آموزش و پرورش

تبریز(پانا) -رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش محلی برای آموزش است و باید این آموزش دهندگان، رشد کرده و ساکن نمانند زیرا رکود علمی ایجاد می‌شود و با ادامه تحصیل نوعی رشد آموزشی در این کارکنان و در نتیجه رشد و توسعه آموزش و پرورش بوجود می آید.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
منادی: اعمال مدرک دوم فرهنگیان راهی برای ارتقای رشد آموزشی  و توسعه آموزش و پرورش

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: در صحبتی که با آقای انصاری داشتیم ایشان اعتقاد داشتند که در کشور ما97 هزار دکتر وجود دارد که ۲۹ هزار نفر از این تعداد افراد، در وزارت علوم استاد هستند و ۱۹ هزار نفر در وزارت بهداشت کار می کنند و بقیه در ادارات دیگر مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در اعمال مدرک دوم فرهنگیان؛ اعتقاد بر این است که سومین مدرک باید اعمال شود. چون مدرک اول در موقع استخدام گرفته شده و مدرک بعدی آنها نیز در طول خدمت اعمال شده است. اگر بخواهیم مدرک دیگری را نیز اعمال کنیم مدرک سوم به حساب می آید.

علیرضا منادی بر عدم اعتقاد سازمان مدیریت و توسعه نیروی انسانی در این زمینه تاکید کرد و گفت: البته نامه ای نوشتیم و به وزیر آموزش و پرورش ارائه دادیم تا این مدارک را اعمال کنند و در این راستا مجلس هم موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده و قوه قضاییه نیز در بعضی جاها در مورد این موضوع به نفع دارندگان مدرک رای داده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مجلس شورای نگهبان نیز به خاطر بحث ماده ۷۵ یعنی هزینه بر بودن این موضوع ایراداتی وارد کرده است و امیدواریم به مرور زمان مشکلات در مورد اعمال مدرک دوم فرهنگیان حل شود.

وی ادامه داد من خودم معتقدم آموزش و پرورش چون محلی برای آموزش است باید این آموزش دهندگان، دوره های ضمن خدمت داشته باشند و رشد کرده و ساکن نمانند زیرا رکود علمی ایجاد می‌شود و با تحصیل نوعی رشد در این کارکنان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بوجود می آید.

نماینده مجلس در مورد اینترنت رایگان دانش آموزی گفت: بعد از نامه نمایندگان مجلس و طبق دستور رئیس جمهور که در هیئت دولت اعلام کرد، برای شبکه شاد اینترنت رایگان اعمال می‌شود و در مورد سیم کارتهای رایگان نامه‌ای به آقای روحانی نوشتیم که پس از پاسخگویی به این نامه توسط ایشان به وزیر مخابرات دستور دادند که سیم‌کارت‌های کنترل شده رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شود و این سیم‌کارت‌ها هم اکنون در حال توزیع می باشد.

وی در مورد اهدای تبلت به دانش‌آموزان محروم خاطر نشان کرد: با گرد هم آمدن تعدادی شرکت پتروشیمی و اهدای تبلت از طرف آنان این کار انجام خواهد شد. امید داریم با اهدای حداقل یک تبلت ویا تعدادی موبایل به هر مدرسه دانش آموزان از ادامه تحصیل جا نمانند.

منادی درپایان افزود: از طرفی چون آموزشهای درسی صدا و سیما،۹۷ درصد دانش‌آموزان را پوشش می دهد به احتمال قوی از طریق صدا و سیما این گونه مشکلات تحصیلی دانش آموزان حل خواهد شد. ولی در کنار آن تعدادی تبلت هم مورد نیاز است که توسط این شرکت ها در حال تهیه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار