معلمی که تحمل محرومیت دانش آموزانش را نداشت؛

خرید تبلت توسط معلم پایه سوم برای دانش آموزانش

اهر(پانا) - تهرانچی، معلم پایه سوم دبستان زینب کبری اهر برای دو نفر از دانش آموزانش تبلت خرید تا از آموزش مجازی و درس و مدرسه عقب نمانند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
خرید تبلت توسط معلم پایه سوم برای دانش آموزانش

تهرانچی، معلم پایه سوم دبستان زینب کبری شهرستان اهر با همراهی همسر و فرزندانش برای دو نفر از دانش آموزانش تبلت خرید تا از درس و مدرسه عقب نمانند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات دانش‌آموزان را در استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تحصیل و آموزش می‌توان کمبود امکانات خصوصاً گوشی و تبلت است.

این روزها قیمت گوشی و تبلت اینقدر بالا رفته است که بسیاری از خانواده‌ها قدرت خرید آن را ندارند و یا فرزندان آنها از تحصیل محروم می‌شود و یا اینکه باید از گوشی والدین خود باید استفاده کنند.

کرونا بار دیگر امشکلات و محرومیت ها را نمایان کرد و حالا نیز برخی از دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار و محروم و دانش‌آموزانی که خانواده آنها بنیه مالی قوی ندارد برای حضور در کلاس‌های مجازی با مشکلات جدی روبرو شده‌اند.

وزارت آموزش ‌و پرورش عدم عضویت ۴ میلیون و ۷۱۸ هزار دانش‌آموز در شبکه شاد را علت عدم دسترسی به تبلت و گوشی می‌داند. در روزهای اخیر رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، درباره راه‌اندازی پویش ملی تبلت گفته است که امیدواریم این پویش ملی سراسری شود و ما شاهد مشارکت جدی دستگاه‌ها و شرکت‌های تجاری باشیم. هزینه ساخت یک مدرسه زیاد است، اما یک تبلت دانش آموزی با یک و نیم میلیون تومان هزینه می‌تواند آموزش با کیفیت را در اختیار یک دانش آموز محروم قرار دهد و او را به مدرسه برگرداند. حتی کمک‌های خرد مردمی می‌تواند موثر باشد/برنا

در روزهای کرونایی تبلت‌های دانش آموزی در حالی به داد آموزش کشور می‌رسد که درباره کم و کیف استفاده از آن برای دانش آموزان و حتی بزرگسالان تاکنون اقدامات مناسب انجام نشده است.

در این میان معلمان دلسوز و خیرین نیک اندیشی نیز با تهیه تبلت و گوشی برای دانش آموزان محروم بازهم نوع دوستی و دست خیر خود را به نمایش می گذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار