معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش البرز خبر داد :

بازدیدهای تخصصی مراقبین سلامت از مدارس استان البرز انجام شد

کرج (پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد ۸۵ بازدید تخصصی بهداشت ویژه بازگشایی مدارس با محوریت اجرای دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس درشرایط فاصله گذاری اجتماعی در این استان انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدیدهای تخصصی مراقبین سلامت از مدارس استان البرز انجام شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، فرشید علیزاده معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش البرز اظهارکرد: این طرح با هدف ارزیابی از وضعیت بهداشت مدارس به منظورحفظ سلامت دانش آموزان در فضاهای آموزشی، بررسی نقاط قوت و ضعف مدارس در بخش تجهیزات بهداشتی و تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس البرز عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه این بازدیدهای تخصصی توسط مراقبین سلامت در مدارس البرز انجام شد، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ۵۰ تیم تخصصی به مدت ۲۰ روز به مدارس استان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ارزیابان این تیم های تخصصی بهداشت مدارس البرز را بر اساس ۴۰ شاخص درج شده در نمون برگ ارزیابی اجرای دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس ویژه بازگشایی مدارس در شرایط فاصله گذاری اجتماعی مورد ارزیابی قرار دادند.

علیزاده اضافه کرد: بررسی میزان آمادگی مدارس برای اجرای دستورالعمل بازگشایی مدارس در شرایط همه گیری کرونا، آموزش گندزدایی به کارکنان مدرسه، نصب پوسترهای آموزشی و خودمراقبتی، شستشو و گندزدایی آبخوری، دستشویی و توالت ها، ضرورت استفاده از ماسک در فضای آموزشی، رعایت اصول ایمنی، وجودآب آشامیدنی سالم و آبخوری های استاندارد،صابون و مایع در سرویس بهداشتی را ازجمله شاخص های ۴۰ گانه ارزیابی در مدارس استان البرز ذکرکرد.

وی از تامین و دپوی حداقل ۲ هفته ای مواد ضدعفونی کننده همانند صابون، مایع، دستکش، ماسک، دستمال کاغذی، وجود صابون و مایع به اندازه کافی در سرویس های بهداشتی دانش آموزان، کارکنان و معلمان وجود سطل زباله پدالی در دار با کیسه زباله در محیط مدرسه و سرویس های بهداشتی و تهویه مناسب فضاهای مورد استفاده در مدرسه از دیگر شاخص های این ارزیابی تخصصی در مدارس البرز برشمرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش البرز ادامه داد: قرار دادن ژل ضد عفونی و الکل با غلظت مناسب در دسترس همه کلاس ها برای دانش آموزان، معلمان و کارکنان، رعایت فاصله بیش از یک متر میز معلم با دانش آموزان و رعایت فاصله حداقل۲-۱ متری بین افراد از هم درکلاس ها و کلیه فضاهای فیزیکی را از دیگر شاخص های این بازدید تخصصی عنوان کرد.

علیزاده یادآور شد: دراین ارزیابی به شاخص های پیگیری اقدامات بهداشتی در قالب اجرای برنامه پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ،جلب مشارکت والدین در اجرای برنامه آماده سازی مدارس برای بازگشایی و جلب مشارکت برون بخشی اعم ازمراکز بهداشتی، شهرداری، بسیج به منظوراجرای پروتکل های بهداشتی نیز توجه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار