رتبه برتر خراسان رضوی، در شاخص های کمی و کیفی حوزه سوادآموزی طی دو سال متوالی

مشهد(پانا)- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتگویی به مناسبت روز جهانی مبارزه با بی سوادی از کسب رتبه برتر خراسان رضوی، در شاخص های کمی و کیفی حوزه سوادآموزی طی دو سال متوالی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رتبه برتر خراسان رضوی، در شاخص های کمی و کیفی حوزه سوادآموزی طی دو سال متوالی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، مصطفی اسدی با بیان اینکه امروزه از آموزش به عنوان موضوعی یاد می کنیم که بیش از هر واژه دیگری مرزها را درنوردیده و محدودیت های جغرافیایی،سنی و جنسیتی آن بیش از گذشته رو به کمرنگ شدن می گذارد اظهار کرد: ایران یکی از کشورهایی است که علاوه بر آموزش های رسمی، مقاطع مختلف تحصیلی به سواد آموزی به عنوان فرصت دوم برای جبران و اعاده حقوق معطل شده افراد محروم از سواد می نگرد و آن را جزئی جدایی ناپذیر از نظام آموزشی بر می شمارد.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی مبارزه با بی سوادی، نماد اراده تمامی کشورها در مقابله و مبارزه با جهل و نادانی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به راه های رشد و بالندگی و حفظ و حراست از کرامت انسانی است عنوان کرد: مسئله آموزش بزرگسالان بعد از انقلاب با ابتکار عمل و دستور حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در ۷ دی ماه ۱۳۵۸ آغاز شد و نرخ با سوادی که در ابتدا فقط ۴۷ درصد بود امروزه با افتخار به بیش از ۹۷ درصد می رسد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه یونسکو در چند سال متوالی نهضت سواد آموزی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان سازمانی برتر جهانی معرفی کرده است و در سال های اخیر، این سازمان رتبه یک جهانی را به خود اختصاص داده است افزود: نام گذاری این روز در سال 2020 با عنوان "آموزش و یادگیری سواد آموزی در بحران کووید-19" نشانگر توجه و تاکید به ضرورت آموزش است.

اسدی با اشاره به اینکه تجربه و فعالیت غیر حضوری و نیمه حضوری در چند ماه اخیر نشان داد که می توان این تهدید را تبدیل به فرصت و از ظرفیت پیش آمده به خوبی استفاده کرد گفت: کسب رتبه بسیار خوب و قابل تقدیر نهضت سوادآموزی خراسان رضوی در سال ۹۸ و ۹۷ بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی ارزیابی عملکرد سازمان سواد آموزی کشور نشان از تلاش‌های بی وقفه این استان دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کلاس‌های مهارت آموزی مراکز یادگیری محلی و نقش آن در اشتغال‌زایی و کسب درآمد سوادآموزان اظهار کرد: مراکز یادگیری محلی آمادگی تولید روزانه یک میلیون ماسک را دارا هستند.

وی با اشاره به طرح روستای پاک "روستاهایی که همه ساکنین آن باسواد هستند" گفت: دهیاران نقطه وصل سوادآموزی به مجموعه های روستایی هستند.

اسدی با تاکید بر" انسداد بی سوادی " و "جذب بازماندگان ازتحصیل"به عنوان دو نکته مهم در سوادآموزی گفت: گسترش جذب بی سوادان، تحت وب قرارگرفتن سامانه سوادآموزی و عقد تفاهم نامه با سایر نهادها در ارتباط با شناسایی و جذب بی سوادان در اولویت برنامه‌های دردست اقدام معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار