بیش از 55 درصد فعالیت های سوادآموزی خراسان رضوی به مناطق محروم اختصاص دارد

مشهد(پانا)- معاون سوادآموزش آموزش و پرورش خراسان رضوی از اختصاص بیش از 55 درصد فعالیت های سوادآموزی استان به مناطق محروم خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 55 درصد فعالیت های سوادآموزی خراسان رضوی به مناطق محروم اختصاص دارد

مصطفی اسدی در نشست خبری به مناسبت هفته "سوادآموزی" گفت: میانگین نرخ باسوادی استان بر اساس آمارهای قطعی در گروه هدف 10 تا 49 سال به 98 درصد رسیده است، هدف گذاری ما برای سال تحصیلی 1400-1399، 7/98 درصد است.

وی یکی از چالش های پیش روی نهضت سوادآموزی را شیوع ویروس کرونا و به تبع آن عدم رغبت افراد برای شرکت در دوره های سوادآموزی دانست و گفت: عدالت آموزشی یکی از ارکان سوادآموزی است و در این راستا با اختصاص بیش از 80 درصد فعالیت های سواد آموزی به بانوان، اختلاف موجود در این حوزه را به کمتر از پنج درصد رسانده ایم.

اسدی با بیان اینکه بیش از 55 درصد فعالیت های سوادآموزی استان به مناطق محروم اختصاص داشته است گفت: بر اساس آمار سال 1395 عملکرد استان خراسان رضوی در برنامه های سه سطحی وزارت آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی، بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

معاون سوادآموزش آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به جذب و آموزش حدود 4 هزار اتباع خارجی بی سواد گفت: امسال با همکاری سازمان زندان ها کلاس های سوادآموزی را در هفت زندان استان برگزار می کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 700 نوسواد در سطح استان پس از گذراندن دوره های آموزشی خود در کلاس های ICDL شرکت کرده اند گفت: مراکز یادگیری محلی نقطه اتصال دولت و ملت هستند، در این مراکز افراد ضمن سوادآموزی به یادگیری مهارت ها می پردازند، در استان 104 مرکز یادگیری فعال داریم و به زودی شش مرکز دیگر نیز افتتاح خواهند شد.

اسدی با اشاره به اجرای طرح "پیوند سواد و زندگی" در 17 مرکز یادگیری محلی استان گفت: این مراکز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند تعاونی های مراکز یادگیری را تشکیل دهند، امیدواریم در این طرح حدود سه هزار نفر از نوسوادان تحت پوشش قرار بگیرند.

معاون سوادآموزش آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به طیف وسیع تولیدات مراکز یادگیری گفت: در این مراکز روزانه 50 هزار ماسک و پنج هزار گان و لباس های بهداشتی تولید می شود.

اسدی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تاحدی برنامه های حوزه سوادآموزی را تحت تاثیر خود قرار داده است گفت: آموزش های حضوری با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در موارد اندک و به صورت فرد به فرد انجام می شود همچنین آموزش های تلویزیونی و ارسال سی دی های آموزشی به تمامی شهرستان ها و مناطق استان نیز انجام می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان خراسان رضوی برای چهارمین سال متوالی، عنوان شورای پشتیبانی سواد آموزی برتر کشور را کسب کرده است، گفت: امسال با وجود برخی مشکلات اقتصادی 45 میلیارد تومان اعتبار به سوادآموزی استان اختصاص یافت که نشان از تاکید و توجه دولت به امر سوادآموزی است.

اسدی با بیان اینکه یک هزار و 600 نفر از دو هزار نیروی مشمول تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در استان موفق به قبولی در آزمون شده اند گفت: این افراد با توجه به ظرفیتی که دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده طی امسال و سال آینده دوره خواهند دید و پس از کسب قبولی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار