دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش در سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور:

باید احساس مالکیت عمومی، تعلق و متولی بودن در مردم هر محله نسبت به مدرسه بوجود آید

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش در سی‌وچهارمین اجلاس مدیران  و روسای آموزش و پرورش کشور بیان کرد باید احساس مالکیت عمومی، تعلق و متولی بودن در مردم هر محله نسبت به مدرسه بوجود آید.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
باید احساس مالکیت عمومی، تعلق و متولی بودن در مردم هر محله نسبت به مدرسه بوجود آید

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی در سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشورکه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه مدرسه نقطه رشد در کشور است، اظهار کرد: چنین مدرسه‌ای در سند تحول بنیادین به عنوان "نقطه اتکای دولت و ملت در رشد، تعالی و پیشرفت کشور و کانون تربیت محله" توصیف شده است.

وی با بیان اینکه مدرسه باید برای دانش آموزان هویت ساز باشد، افزود: باید احساس مالکیت عمومی، تعلق و متولی بودن در مردم هر محله نسبت به مدرسه بوجود آید و برای دست‌یابی به چنین چشم اندازی که مبتنی بر اعتماد به مدرسه و صلاحیت مدیریت آن است، تمام عوامل درونی و بیرونی ایفای نقش کنند.

دبیرکل شورای عالی با اشاره به اینکه نیل به یادگیری موثر، مستلزم ایجاد موقعیت‌های یادگیری فعال و رشد دهنده در سطح مدرسه و کلاس است، خاطرنشان کرد: این امر نیازمند رشد شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان در عرصه طراحی آموزشی، یعنی بکارگیری اصول علم و هنر یاددهی یادگیری (پداگوژی) است .

وی در ادامه اضافه کرد: جامعه جهانی آموزش پس از شیوع کرونا در انتظار تولید روش‌ها و ابزارهایی خلاقانه، معتبر و متنوع برای ارزشیابی تحصیلی است و مدیریت آموزش در فضای غیرحضوری و ترکیبی، مستلزم برخورداری هم زمان از دو دسته شایستگی پداگوژیگ و تکنولوژیک است.

امانی با بیان اینکه مدیریت نظام آموزشی در این شرایط، حداقل چهار عرصه اصلی را در بر می‌گیرد، گفت: به وجود آوردن شایستگی‌های حرفه‌ای در خود و دیگران، فراهم آوردن زیرساخت‌ها و ایجاد دسترسی برای آحاد دانش آموزان به اشکال جدید آموزش، حفظ عدالت آموزشی و آموزش خانواده‌ها برای ایفای آگاهانه نقش خویش به عنوان شرکای راهبردی موفقیت چهار عرصه اصلی هستند.

وی تاکید کرد: اگر مدارس نتوانند کارآیی خود را در شرایط کرونا نشان دهند، با بحران کارکرد مواجه و در معرض تهدید، تعطیل و جایگزینی به وسیله جریان‌های رقیب تجاری قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار