امانی: نقش محوری اجرای سند تحول بنیادین بر عهده معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدرسه است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد جانشین پروری یکی از نگاه‌های جدید به مدیریت مدارس است که باید در آئین نامه جدید انتخاب و انتصاب مدیران مدارس مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
امانی: نقش محوری اجرای سند تحول بنیادین بر عهده معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدرسه است

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، نهصدوهفتادوهشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت سند تحول و این حجم تاکید مقام معظم رهبری و بزرگان نظام، باید نسبت به اجرای سند تحول بنیادین دغدغه و اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه بخش عمده‌ای از توجهات آموزش و پرورش و شورای عالی معطوف به اجرای سند تحول بنیادین است و به نوعی می‌توان گفت از لحظه ای که سند تحول بنیادین تصویب شده در سطوحی از کار مانند کتاب‌های درسی، برنامه ویژه مدرسه و... در حال اجرا است.

وی با اشاره به فصل هشتم سند تحول بنیادین، گفت: ما برای اینکه سند تحول بنیادین به طور کامل اجرایی شود باید چند کار اساسی از جمله تعیین مولفه‌های نظارت، ارزیابی و تعیین نقاط پیشرفت و نقاطی که نیاز به کار و پیگیری بیشتری دارد و در نهایت تهیه گزارش از میزان پیشرفت اجرای سند تحول بنیادین را پیگیری کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: یک سازوکار قوی و الگوی منسجم برای نظارت و ارزیابی چگونگی اجرای سند تحول بنیادین باید طراحی و پیش بینی شود و این کار از سوی یک گروه علمی و پژوهشی و متخصص با مسئولیت شورای عالی انجام می‌گیرد.

امانی تاکید کرد: باید تمام کارها و فعالیت‌های ما در راستای مدرسه و ارتقای جایگاه آن در آموزش و پرورش باشد چون همه ما هدفمان کمک به بهبود روندهای آموزشی و پرورشی مدرسه است. نقش محوری اجرای سند تحول بنیادین بر عهده مدیران و عوامل اجرای مدارس است و در پرتو یافته‌های سند تحول بنیادین باید نقش و جایگاه مدیران مدارس مورد بازنگری قرار گرفته و به روز شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: جانشین پروری یکی از نگاه‌های جدید به مدیریت مدارس است که باید در آئین نامه جدید انتخاب و انتصاب مدیران مدارس مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار