امانی: امام حسین (ع) یک الگوی جهانی برای بشریت است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد امام حسین (ع) الگوی شجاعت، شهامت، از خودگذشتگی و آزادگی برای انسان‌های آزاده است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
امانی: امام حسین (ع) یک الگوی جهانی برای بشریت است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در دیدار با سردارمطهری رئیس سازمان بسیج فرهنگیان که در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی برگزارشد، گفت: کربلا تجلی گاه اوج اطاعت و فرمانبری انسان از خدای متعال است.

امانی افزود: امام حسین(ع) می‌فرماید: «المعروف بقدر المعرفت» یعنی پاداش افراد به اندازه معرفت آنهاست، هر چه معرفت و شناخت ما نسبت به امام حسین(ع) زیاد شود آن وقت است که ما نسبت خود را با این حرکت عظیم بهتر می‌توانیم تعریف و ترسیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یک الگوی جهانی برای بشریت است، اظهار کرد: امام حسین(ع) یک الگویی در اختیار ما می‌گذارد که الگوی انسان مومن، مجاهد و عاقل است و این الگو، الگویی جهانی و ابدی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تفاوت بین انسان‌های زاهد و مجاهد، گفت: نمونه چنین انسانی، سردار سلیمانی است، انسانی با ایمان و مجاهدت کامل، که در جای خود هم زاهد است و هم مجاهد، یعنی هر دو وجه را با هم دارد.

وی افزود: نمونه دیگر انسان مجاهد، امام موسی صدر است که یک عالم مجاهد و اصلاح گر امور مسلمین است او توانست، لبنان را که یک ملت مستعضف عقب نگهداشته شده، غوطه ور در فقر و خودباختگی بود را به یک ملت عزیز و سربلند با قدرت دفاع از خود تبدیل کند.

امانی تصریح کرد: بزرگترین انسان زاهد، مجاهد و اصلاح گر امور مسلمین در عصر حاضر، حضرت امام خمینی (ره) است که با اتکا بر خدای متعال، ملت رنج کشیده ایران را از زیر یوغ نظام طاغوت و وابسته به غرب آزاد و به استقلال و آزادی رساند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: امام حسین(ع) همه انسانهای آزاده را برای زنده نگهداشتن این قیام عظیم و جهانی فرا می‌خواند و همه را مورد خطاب قرار مید‌هد اگر دنبال انسانیت و آزادگی هستید باید در مقابل ظلم و ستم جباران ایستادگی کنید و تنها راه رهایی و سربلندی انسان اطاعت و تسلیم در برابرامر خداوند است.

وی با بیان اینکه باید معرفت خود را نسبت به جهان زیاد کنیم، اظهار کرد: معرفت، بصیرت و بینش منشا بقای اسلام و انقلاب اسلامی است و اربعین حسینی که با معرفت و بصیرت لازم شکل گرفت، یک حرکت عظیم و برگ بزرگی از تاریخ جهان اسلام است، نیاز بود این نهضت جهان گیر شکل بگیرد تا جهانیان به عظمت و بزرگی واقعه عظیم کربلا بیشتر آشنا شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بسیج، را افراد مختلف تعریف کرده‌اند ولی بهترین تعریف همان تعریف مقام معظم رهبری است که می‌فرماید« بسیج، مجموعه ای که درآن پاکترین انسان‌ها، فداکارترین وآماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف متعالی این ملت و برای به کمال و به خوشبختی رساندن این مردم جمع شده‌اند و تلاش می‌کنند».

امانی با اشاره به شمولیت بسیج، اظهار کرد: جذابیت و فراگیری حرکت بسیج باعث شده است که همه اقشار جامعه ایرانی را جذب خود کند و هر کسی با هر دیدگاه و منشی برای سربلندی و افتخار کشور کمر همت بسته و تلاش کند.

وی افزود: قرابت معنای پیام نهضت امام حسین(ع) با کار بسیج این است که فراگیرترین آدم‌ها می آیند عزداری امام حسین(ع)، این یک نهضت جهانی است که آدم‌های مختلفی در آن شرکت می‌کنند.

امانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم، یک وجه اشتراک عمیق با سند تحول دارد و آن این که امیدوارانه بودن، ارزشمدار بودن و جامع بودن، ترسیم چشم انداز آینده و... هم در بیانیه و هم در سند آمده است، این نسبت بین سند و بیانیه برای ما خیلی مهم، مسرت بخش و مسئولیت آور است.

وی تصریح کرد: کسانی در بیرون هستند که بذر ناامیدی و یاس هستند، مقام معظم رهبری روز عید قربان یک جمله‌ای داشتند«دشمن کارهای کرده ما را به کل در یک پرده‌ای از نادیده شدن قرار می دهد و مورد غفلت عمدی قرار می‌دهد و نقایص احتمالی و کارهای نکرده ما را هم ده‌ها برابر نشان می‌دهند تا جوانان را به ناامیدی بکشند».

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: سند از آن کارهایی است که روی آن خیلی کار شده و از آن روزی هم که تصویب شده است، دارد اجرا می‌شود اما معنای اجرای سند یک معنای بسیط نیست، معنای اجرای سند مانند قانون اساسی است و این قانون از روزی که تصویب شده، دارد اجرا می شود، نظام شکل گرفته است اما چون سقف این قانون بالاست هنوز هم باید برای اجرا و تحقق آن کار کرد.

امانی با بیان اینکه امروز در چه وضعیتی داریم به سر می‌بریم، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت است و نمونه‌اش هم پیروزی جبهه مقاومت در جهان است، هیچ کسی باور نمی کرد که جبهه مقاومت بردشمن پیروز شود.

وی با اشاره به پیچیده و سخت بودن مقابله با تهدید نرم، افزود: امروز تهدیدی که باید نگران آن باشیم، هژمونی ایدئولوژی غربی است، غرب مبنای خود را بر اومانیسم گذاشته، یعنی انسان محوری در مقابل خدا محوری و غرب روی آن مصر است و انسان محوری، یعنی منشا حق و باطل و درست و غلط، فقط انسان است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: یک جریان عظیمی از شبهات دارد وارد جامعه می‌شود و ما باید برای مقابله با این نوع شبهات و تهاجم‌های نرم آماده باشیم. یکی از مهم ترین نتایج تهدید نرم، از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی است که باید با برنامه ریزی و استراتژی درست، منطقی و مناسب با آن مقابله کنیم.

امانی بیان کرد: از آموزش و پرورش توقع می‌رود که کتاب‌های درسی را از موضوعاتی که به ملت هویت، انسجام، بینش عمیق، احساس اعتماد، احساس یکی بودن، منافع مشترک داشتن، نگاه اسلامی و تاریخی به ملت داشتن، مشحون کند. ملت ایران؛ یک ملت استقلال طلب و مومن، تاب آور و آزاده ای است که از مشکلات بزرگ گذر کرده و امیدوار به آینده‌ای روشن و سربلند به حرکت خود در مسیر توسعه و پیشرفت ادامه می‌دهد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: بسیج، یار و یاور انقلاب و مردم است که منشا خلاقیت، نوآوری و اثربخشی در جامعه است و هر جایی که بسیج قدم گذاشته، مشکلات به راحتی رفع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار