در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش؛

امانی: مدرسه محل یادگیری رفتارهای فردی و اجتماعی است

با تعطیلی آموزش و پرورش، آسیب‌های روانی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان شیوع پیدا می‌کند

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد راهبرد اصلی ما در شرایط بحرانی موجود، کمک به آموزش و پرورش برای روشن نگه داشتن چراغ تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
امانی: مدرسه محل یادگیری رفتارهای فردی و اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، نهصد وهفتاد و نهمین(979 )جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، محمود امانی طهرانی در این جلسه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و با اشاره به بیان نگرانی‌ها، دغدغه ها و اظهارنظرهای کارشناسی اعضای شورای عالی در خصوص بازگشایی مدارس، گفت: هدف همگی ما این است که کمک کنیم چراغ آموزش و پرورش کشور خاموش نشود.

وی افزود: امروز جامعه نیازمند آرامش است قبل از هر چیز باید به خانواده ها آرامش بدهیم، در این شرایط بحرانی نیازمند مشارکت همه عناصر جامعه در نظام تعلیم وتربیت برای تداوم آموزش و یادگیری دانش آموزان هستیم. باید کارگروهی از افراد متخصص نظام تعلیم و تربیت، روانشناسان و غیره تلاش کنند تا با ارائه راهکارهای مناسب در حوزه تعلیم و تربیت؛ کیفیت آموزش در این دوره حفظ شود.

با تعطیلی آموزش و پرورش، آسیب‌های روانی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان شیوع پیدا می‌کند

وی اضافه کرد: نمی توان کار تربیت و آموزش فرزندانمان را تعطیل کنیم چون با تعطیلی آموزش و پرورش، آسیب های روانی و اجتماعی در بین دانش آموزان شیوع پیدا می کند. مدرسه محل یادگیری رفتارهای درست در زندگی فردی و اجتماعی است، دانش آموز در برخورد با همکلاسی های خود یاد می گیرد که چگونه باید رفتار کند.

امانی طهرانی تصریح کرد: در آئین بازگشایی مدارس من به عنوان عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش از سه مدرسه به طور میدانی بازدید داشتم و مشاهده کردم که اجرای پروتکل های بهداشتی توسط این مدارس جدی گرفته شده بود و صحبتی هم که با برخی از والدین داشتیم، آنها از تمهیداتی که توسط مدرسه اندیشیده شده بود، آگاه بودند و از دلسوزی مدیران و معلمان مدرسه با وجود شرایط دشوار کاری ابراز رضایت می کردند گر چه از اصل این تصمیم دغدغه داشتند.

وی با اشاره به تکنیک مواجهه با مساله و حل مساله، افزود: معتقدم برای حل مشکلات آموزش و پرورش باید با همدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم، وضعیت کنونی ما مانند کسی است که باید جاده ای را بسازد و در آن به پیش رود، وقتی جاده آماده شد، رفت و آمد در آن برقرار می گردد. در این زمینه هم باید تمامی زوایای موضوع مشاهده و بررسی شود و بعد در مورد آن تصمیم لازم اتخاذ گردد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام دنیا، در مواجهه با این بیماری فراگیر تقریبا اصول یکسانی را به کار گرفته اند و کل ظرفیت های خود را برای حل مشکلاتی که این بیماری بوجود آورده، بکار گرفته اند، ما هم در ایران اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه رایج در دنیا را در پروتکل های بهداشتی خود آورده ایم.

اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در ایجاد آرامش در جامعه آموزشی موثرند

امانی طهرانی ادامه داد: راهبرد اصلی ما در شرایط بحرانی موجود، کمک به آموزش و پرورش برای روشن نگه داشتن چراغ تعلیم و تربیت است و در فضای کنونی تمامی تکنولوژی ها و اپلیکیشن ها به کمک حل مسئله آموزش و پرورش آمده اند. ما هم اعتقاد داریم سرویس هایی که در گذشته ارائه شده است باید بهتر و دسترسی به آنها راحت تر شود، چون موقعیت و شرایط کنونی جامعه نیاز مبرم به آرامش فکری و روانی دارد، نه ایجاد تنش و تشویش. اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در ایجاد آرامش در جامعه آموزشی موثرند، آنها می توانند با ایجاد کنشگری مثبت بر روی موضوعات آموزشی و تربیتی کمک حال خانواده ها و آموزش و پرورش باشند.

وی معتقد است خانواده ها مسائل آموزشی و پرورشی فرزندان خود را از طریق رجوع به مدرسه و معلمان و دبیران پیگیری نمایند و از این طریق بهترین شیوه آموزشی و یادگیری را برای فرزندان خود انتخاب نمایند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید موضوعات تعلیم و تربیت را از افراد متخصص پیگیری کرد، افزود: افراد غیر متخصص زیادی در فضای مجازی و رسانه ای اظهار نظر می کنند، نمی توان به این اظهارات اعتماد کرد چون وقتی کسی درباره موضوعی اطلاعات، تخصص و تجربه لازم را ندارد، اظهار نظری که می کند باعث ایجاد اضطراب و تشویش در جامعه و خانواده ها می شود.

وی اظهار کرد: در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، ابتدا باید از نزدیک این مسائل را بررسی کرده و سپس تصمیم گیری شود. آموزش مجازی شاید کارکردهای خوبی داشته باشد از جمله عدم حضور در اجتماعات و غیره ولی نمی تواند جایگزین کارکردهای اصلی و موثر حضور در مدرسه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار