خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای فرهنگیان بازنشسته

سود سال ۹۸ صندوق ذخیره بین اعضای فرهنگی توزیع می‌شود/برای واگذاری هلدینگ‌های پتروشیمی و انرژی صندوق ذخیره در بازار سرمایه و بورس تصمیم گیری شده است/سند آموزش بهداشت جنسی دانش‌آموزان تدوین می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در ادامه نشست خبری امروز دوشنبه 10 شهریورماه و در بخش دوم پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، بیان کرد تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان شهریور پاداش پایان خدمت بازنشستگان را تسویه کنیم، امروز بخش قابل توجهی از بودجه از سوی سازمان برنامه تخصیص یافته و امیدواریم مابقی هم به زودی در اختیار ما قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای فرهنگیان بازنشسته

محسن حاجی میرزایی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در فضای ویدئوکنفرانسی برخی اقدامات تحولی و برنامه‌های این وزارتخانه را در سال تحصیلی پیش رو تشریح کرد و گفت: «۲۰ هزار نفر از طریق کنکور سراسری در سال جاری پذیرش شدند؛‌ ۲۸ هزار مجوز از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و در قالب آزمون استخدامی در اختیار ما قرار گرفته است. ۲۵ هزار مجوز تبدیل وضعیت و جذب آموزشیاران نهضتی، مربیان پیش دبستانی و حق التدریس‌ها را خواهیم داشت که باید تا پایان برنامه ششم توسعه همه این افراد را جذب کنیم. با جذب ۷۳ هزار نفر امسال یکی از درخشان ترین سال‌ها در تامین نیروی انسانی است.»

حاجی میرزایی از مجوز جذب 8 هزار مربی امور تربیتی خبر داد و عنوان کرد که ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است. در بودجه امسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای این کار پیش بینی شده و تلاش ما توسعه آموزش‌های مهارتی است.

در ماه‌های اخیر ۴۴۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان وصول شد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد که در ماه‌های اخیر ۴۴۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان وصول شد همچنین برنامه ریزی شده است تا سود سال ۹۸ در بین اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان توزیع شود. برای محاسبه ارزش افزوده حاصل از دارایی‌های آنها برنامه ریزی های لازم در حال انجام است. برای واگذاری هلدینگ‌های پتروشیمی و انرژی صندوق ذخیره در بازار سرمایه و بورس نیز تصمیم گیری شده و مقدمات اجرایی در حال انجام است.

وی درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز خبر داد تلاش ما این است که قبل از پایان شهریور، پاداش بازنشستگان فرهنگی را به طور کامل پرداخت کنیم. همین امروز بخش اعظمی از اعتبارات اختصاص پیدا کرد و امیدواریم باقیمانده آن تا 2، 3 هفته آینده پرداخت و کل مطالبات قبل از شروع مهر ماه پرداخت شود.

وی در ادامه به تربیت جنسی کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و گفت: «وظیفه‌ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت برای تدوین سند آموزش بهداشت جنسی به ما محول شد در این سند آموزش برای معلمان و خانواده‌های در آستانه ازدواج و برای دانش‌آموزانی که در سنین بالاتر هستند پیش بینی و تلاش شده آگاهی‌های لازم از طریق معلمان ارائه شود. پیش نویس طرح آماده شده و امیدواریم در آینده نزدیک در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.»

وی به ارسال لایحه رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد. به گفته حاجی میرزایی رتبه بندی یعنی اینکه معلمان متناسب با صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی طبقه بندی شوند و آنها که صلاحیت حرفه‌ای‌شان بالاتر است باید در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند.

بخشنامه تعارض منافع

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای بخشنامه تعارض منافع نیز اظهار کرد: «در مدیریت تعارض منافع هیچ استثنایی نداریم و در همه سطوح اعمال می‌شود. در شناسایی انجام شده در طبقه اول ۲۲۵ نفر در کل کشور شناسایی شده‌اند که تعیین تکلیف می شود. افرادی که بنده درباره آنها حکم صادر می‌کنم کمتر از ۵ نفر است که در روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد.»

حاجی میرزایی در ادامه درباره شهریه مدارس غیردولتی نیز گفت: «از خانواده‌ها درخواست می‌کنم به شهریه مصوب مدارس غیردولتی که در سایت‌های آموزش و پرورش درج شده توجه کنند و اگر مدرسه‌ای بالاتر از این میزان را درخواست می‌کند باید به مراجع نظارتی مناطق گزارش کنند.»

وی در پایان به مسکن فرهنگیان نیز اشاره‌ای داشت و گفت که تاکنون ۷۵ هزار نفر از این افراد واجد شرایط تایید شده‌اند و واحدهای آپارتمانی برای ۲۰ هزار نفر مشخص شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار