برگزاری ششمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

تهران (پانا) - عزیزاله بابلی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران، از برگزاری ششمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران و برنامه ریزی¬های این دبیرخانه جهت تهیه دستورالعمل های کاری مشاوران در وضعیت های مختلف و آموزش سامانه های نماد و همگام به عنوان ابزار و ملزومات کاری مشاوران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ششمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

عزیزاله بابلی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران ضمن بیان تسلیت و تعزیت ایام سوگواری امام حسین(ع) از برگزاری ششمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران در سالن کنفرانس اداره مشاوره تربیتی و تحیلی شهر تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشبرد و نهایی کردن دستورالعمل های تهیه شده وظایف مشاوران در وضعیت های آموزشی مختلف و کار در سامانه های نماد و همگام به منظور ثبت و پیگیری وضعیت دانش آموزان و مراجعین و ایجاد تحول در امر مشاوره خبرداد.

بابلی گفت: تحول را کسی ایجاد می کند که کاستی ها را ببیند و بر مبنای آمار و اطلاعات برنامه ریزی کند.

در این جلسه که با حضور اعضای دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران تشکیل شده بود، دستورالعمل ها به تفکیک تنظیم شد به گونه ای که هم به نفع دانش آموز باشد و هم قابلیت اجرایی داشته باشد.

از آنجاییکه مشاوران سراسر کشور وارد شبکه شاد می شوند و دبیرخانه به صورت مستقیم با این افراد ارتباط دارد مقرر شد دبیرخانه به اعضا خط فکری و خط مشی دهد.

هم چنین میزان ساعات کار در طول هفته، ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان پایه های مختلف مدرسه با مشخص کردن زمان حضور، میزان ساعت آموزش جهت تدریس تفکر و سبک زندگی، اهمیت پرسشنامه های غربالگری سامانه های مذکور و ایجاد منبع اطلاعاتی غنی، ثبت ارجاع، پروتکل های درمانی و تشخیص ها در سامانه های تهیه شده به منظور حفظ رازداری و امنیت و تداوم درمان و در نهایت ارائه خدمات مطلوب جهت والدین و دانش آموزان تدوین شد.

در این جلسه نمونه کاری تهیه شد که جهت اجرای آن نیز می بایست مشاوران براساس بوم خودشان و هماهنگ با تدابیر مدیر مدرسه نسبت به ارتباط با والدین، دانش آموزان و دبیران جهت ارائه خدمات در راستای فراهم کردن یادگیری فردی دانش آموزان، تسهیل گری در مشاوره تحصیلی و ... اقدام کنند. از همین رو نتایج و تصمیمات در جلسه ای به صورت ویدئو کنفرانس با حضور 700 مشاور در استان مازندران مطرح خواهد شد و به زودی نیز به صورت بخشنامه ای به استان ها ابلاغ می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار