نبود نیروی متخصص بومی درصنعت هوا نوردی مهمترین چالش استان خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی اعلام کرد استان از عدم وجود نیروهای متخصص بومی در صنعت هوانوردی رنج می‌برد و هنرستان هوا نوردی بیرجند نیز با هدف تربیت و پرورش نیروهای متخصص و بومی تأسیس شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نبود نیروی متخصص بومی درصنعت هوا نوردی مهمترین چالش استان خراسان جنوبی

عظیم طهماسبی در آیین انعقاد تفاهم نامه افزایش رشته های هنرستان هوانوردی استان، اظهار کرد: اولین هنرستان هوانوردی توسط بخش خصوصی با همکاری اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، آموزش و پرورش و استانداری خراسان جنوبی تاسیس شد.

او با بیان این که در نخستین فراخوان 24 هنرجوی پسر بیرجندی ثبت‌نام کردند؛ تصریح کرد: هنرجویان دوره متوسطه می توانند در هنرستان هوانوردی استان تحصیل کنند و از این لحاظ مشکلی ندارند و فقط هنرجویان نیاز به سلامت روانی و جسمی دارند.

مدیر کل فرودگاه های استان با بیان این که یکی از مهمترین راه های پیشرفت استان همین توسعه صنعت هوانوردی است، افزود: فرودگاه و صنعت هوانوردی زیر ساخت اصلی و مهم ترین اصل در در فرایند جذب گردشگر و سرمایه گذار است.

طهماسبی با اشاره به ارتباط تولید ناخالص ملی با صنعت هوانوردی، عنوان کرد: و هر کجا که صنعت حمل و نقل هوایی توسعه یافته، قطب اقتصادی هم به آن سمت کشیده شده است.

او، لازمه جذب گردشگر را منوط به توسعه راه های هوایی استان دانست و بیان کرد: ما در خراسان جنوبی در مسیر تردد و سر راه عبور گردشگر نیستیم، خداوند را شاکریم که فرودگاه های استان با همکاری مردم و مسئولان طی چند سال اخیر جهش فوق العاده ای داشته است. طی رنگیک کشوری از درجه چهارم صعود کرده ایم و در درجه دوم قرار گرفته ایم.

مدیر کل فرودگاه های استان با بیان اینکه در هنرستان هوانوردی بیرجند بیش از 40 هنرجو مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: در حال حاضر، نیروی بومی متخصص در امور هوانوردی بسیار کم است و این امر مستلزم آموزش‌های تخصصی در هنرستان هوانوردی و تربیت و افزایش نیروهای بومی متخصص به ویژه در رشته‌های تعمیر و نگهداری هواپیما و کمک قابل ملاحظه‌ای خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار