درخواست کمک شرکت‌ هوایی ایرفرانس-کی ال ام از فرانسه و هلند

تهران (پانا) - شرکت هوایی فرانسوی هلندی ایرفرانس-کی ال ام روز پنجشنبه اعلام کرد که برای ادامه فعالیت خود به کمک‌های دولتی نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
درخواست کمک شرکت‌ هوایی ایرفرانس-کی ال ام از فرانسه و هلند

به گزارش رویترز، شرکت هوایی ایرفرانس-کی ال ام اعلام کرد که با وجود کاهش هزینه‌های خود برای مقابله با پیامدهای بحران کرونا، پیش بینی می شود که نقدینگی کافی برای سه ماهه سوم سال جاری موجود نباشد و یقیناً به کمک های دولت های فرانسه و هلند نیاز دارد.

«بنیامین اسمیت» رئیس اجرایی این شرکت با انتشار بیانیه ای اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری مشخص است که حمایت دولت‌های هلند و فرانسه برای تأمین نیازهای مالی و امکان ادامه فعالیت ها با پایان این بحران، ضروری است.

پیش‌تر «برونو لومر» وزیر مالی فرانسه گفته بود که دولت پاریس آماده ارائه پشتیبانی گسترده به خطوط هوایی ایرفرانس و کی ال‌ام است.

وزیر مالی فرانسه اضافه کرده بود: شرکت هوایی ایرفرانس میلیاردها یورو در ماه از دست می‌دهد و این شرکت نیازمند پشتیبانی گسترده دولت است.

شرکت ایرفرانس-کی ال ام یک شرکت فرانسوی-هلندی است که تحت قوانین کشور فرانسه قرار دارد و مقر اصلی آن در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل پاریس واقع است. این شرکت بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا به‌شمار می‌رود.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا و تأثیر عظیم آن بر صنعت گردشگری و هوانوردی، گروه هواپیمایی «لوفت هانزا» آلمان در چارچوب برنامه مقابله با پیامدهای منفی ویروس کرونا (کووید ۱۹) بر فعالیت‌هایش، مجبور شد شرکت وابسته به آن «وینگ ژرمن» را تعطیل کند و با کاهش ناوگان هوایی خود از شر هواپیماها خلاص شود.

کاهش تقاضای پرواز همراه مقید بودن بیشتر کشورهای جهان به کاهش حمل و نقل و بستن مرزها در چارچوب تلاش‌ها برای نابود کردن ویروس کرونا، بحران بی‌سابقه‌ای را به شرکت‌های هواپیمایی در جهان از جمله لوفت هانزا تحمیل کرده است

اکثر کشورهای جهان برای ریشه کن کردن این بیماری همه‌گیر، حمل و نقل را محدود کردند و این مسأله، بحران بی‌سابقه‌ای برای ایرلاین‌های بزرگ مانند لوفت هانزا ایجاد کرد.

اتحادیه حمل ونقل هوایی بین المللی اعلام کرده است که برای نجات شرکت‌های هواپیمایی در جهان به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

لوفت هانزا هفته گذشته اعلام کرد که ۸۷ هزار نفر یعنی بیش از ۶۰ درصد نیروی کار این شرکت درچارچوب ساعات کمتر که مورد حمایت دولت آلمان است، فعالیت خواهند کرد.

پرواز حدود ۷۰۰ هواپیمای شرکت لوفت هانزا بعداز شیوع ویروس کرونا متوقف شده و تنها ۵ درصد از توان آن فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار