بارش های مونسون در راه سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا)_ به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از بعد از ظهر امروز موج جدید بارش های مونسون در استان فعال می شود که عمدتاً ارتفاعات نیمه جنوبی و مرکزی استان را در بر می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بارش های مونسون در راه سیستان و بلوچستان

به گزارش اداره هواشناسی استان، حسن حیدری اظهار کرد: بارش های این سامانه رگباری است که احتمال بروز خسارت در اثر بادهای شدید لحظه ای، سیلابی شدن ناگهانی مسیل ها، وقوع صاعقه و بارش تگرگ در ارتفاعات جنوب و برخی نقاط ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.

او ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود این بارش ها تا اواخر دوشنبه ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: توصیه می شود مردم در طول این مدت از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

او در بخش دیگری از شدت گرفتن وزش بادهای 120 روزه در شمال استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از اواخر دوشنبه وزش بادهای 120 روزه در شمال استان شدت گیرد به طوریکه در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

حیدری تصریح کرد: وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی، غرب و نوار شرقی استان روی می دهد

او تاکید کرد: توصیه می شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب شود و در ترددهای جاده ای احتیاط شود.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار