تربیت اتفاق نمی‌افتد مگر با تغییر در احوالات مربیان

زاهدان (پانا)_ معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: لازمه تربیت اسلامی تغییر در دید انسانی و عبور از منیت در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اتفاق نمی‌افتد مگر با تغییر در احوالات مربیان

علیرضا رحیمی صبح امروز در دیدار با مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان که در محل دفتر این ناحیه صورت پذیرفت اظهار کرد: لازمه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تغییر در نگاه به منیت شخصی، دانش آموزان، مکان درسی و کتب درسی است.

او ادامه داد: بایستی همه مسئولان و معلمان نوع نگاه و حرکتشان برای رضای خدا باشد و اساس کار برای جلب رضایت خداوند باشد زیرا این دیدگاه می تواند در تربیت دانش آموزان بسیار مفید باشد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از نکات کلیدی اجرای سند تحول بنیادین خودبینی است نه خود بزرگ بینی زیرا انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است.

او افزود: در پرتو سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید تحول و تغییراتی در دانش آموزان رخ دهد و این مهم صرفاً با خود سازی صورت خواهد گرفت.

رحیمی عنوان کرد: نیروی انسانی در همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش یکی از مهمترین شاخص هایی است که ارتقاء آن در توانمندی نیروها تاثیر بسزایی دارد.

او ادامه داد: رویکرد سند تحول بنیادین انسان شناسی است لذا متخصصین این امر در حوزه‌های علمیه می‌توانند کمک‌های آموزش و پرورش باشند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی استاده همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ابراز کرد: رشته های معارف اسلامی باید هم تراز با سایر رشته های نظری و فنی گسترش یابند و به نیاز دانش آموزان پاسخ داده شود.

او در پایان گفت: رشته معارف نزدیک ترین قرابت را با اهداف سند تحول بنیادین دارد لذا ضرورت دارد این رشته در استان سیستان و بلوچستان همچنان مورد عنایت قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار