مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تجهیز و بهره گیری از 3هزار و ۵۰۰ مدرسه روستایی و مرزی استان به اینترنت

رخشانی: ویروس کرونا شرایط را برای تحقق تحولی بزرگ در آموزش و پرورش فراهم کرد

زاهدان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در برنامه تلویزیونی بازتاب(مردم و مسئولین) که از شبکه استانی هامون پخش شد، عنوان کرد با انعقاد تفاهم نامه همکاری مخابرات و مشارکت خیرین، توانسته اند 3 هزار و ۵۰۰ مدرسه روستایی و مرزی استان به اینترنت را تجهیز و از آن بهره گیری کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز و بهره گیری از 3هزار و ۵۰۰ مدرسه روستایی و مرزی استان به اینترنت

حمیدرضا رخشانی در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب(مردم و مسئولین) به شرایط خاص شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در اسفند سال گذشته اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا تحولی عظیم در آموزش و پرورش ایجاد کرد.

او ادامه داد: همکاران فرهنگی با راه اندازی گروه های کلاسی و با عشق و علاقه مسئولیت خود را فراموش نکردند و روند آموزش تعطیل نشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: خوشبختانه فعالیت های مجازی به خود شکل منطقی گرفته و امکان برقراری ارتباط سریع و دوسویه بین معلمین، دانش آموزان و اولیا فراهم شده است.
او افزود: شبکه شاد توسط وزارت آموزش و پرورش و مسئولین ستادی به منطور استفاده دانش آموزن و معلمان ما برنامه ریزی و راه اندازی شد.
رخشانی لازمه بهره گیری از شبکه شاد را وجود زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی در استان دانست و تصریح کرد: در روستاها و مناطقی که دانش‌آموزان دسترسی به این امکانات نداشتند با تهیه بسته های آموزشی روند آموزش و تحصیل توسط راهبران آموزشی و همکاران بومی مستقر در آن مناطق ادامه داشت.
او ادامه داد: خوشبختانه هزینه اینترنت شبکه آموزشی شاد رایگان است و باید همه دانش‌آموزان و معلمان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف این درگاه مجازی، به صورت گسترده عضو این شبکه شوند و کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از همکاری و همراهی های صدا و سیمای مرکز استان در تداوم روند آموزش دانش‌آموزان استان گفت: بیش از ۵۶ ساعت محتوای آموزشی توسط سرگروه های درسی آموزشی استان تولید و از شبکه استانی هامون پخش شده است.
او همچنین از بهره گیری ۳۵۰۰ مدرسه روستایی استان به اینترنت خبر داد و افزود: این امر با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مخابرات، اداره کل اطلاعات و فناوری و مشارکت خیرین محقق خواهد شد.

رخشانی عنوان کرد: با همراهی خیرین بیش از ۴۰۰ گوشی هوشمند برای دانش آموزانی که به دلیل نداشتن امکانات لازم، امکان ارتباط با شبکه شاد را نداشته‌اند خریداری و تامین شده است.

او ادامه داد: با تلاش و کوشش همکاران و رعایت اصول بهداشتی اعتماد خانواده‌ها جلب و آزمونهای مختلف از جمله امتحانات نهایی، مدارس نمونه و تیزهوشان استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بهترین روش یادگیری را روش حضوری دانست و گفت: برقراری ارتباط عاطفی خوب، اولین وظیفه معلمان است و این امر تاثیر مثبتی در یادگیری دانش آموزان دارد.

او افزود: بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه به خانه است و مدرسه خوب و بد را اولیا می‌سازند با حضور، مشارکت و پیگیری امور و برنامه‌های درون مدرسه ای فرزندانشان.

رخشانی خاطرنشان کرد: شهریه ثابت مدارس غیر دولتی توسط خانواده‌ها باید پرداخت شود ولی در خصوص فعالیت های فوق برنامه و کلاس های تقویتی و اردوها هزینه ای دریافت نمی شود و والدین می‌توانند در این زمینه، تخلف مدرسه را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۴۹ پیگیری کنند.

او ادامه داد: در جذب نیرو طی سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و امسال نیز از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بومی استان موضوع جذب نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زمان بازگشایی مدارس در سال ۹۹ را ۱۵ شهریور بیان کرد و افزود: در صورت ادامه شیوع کرونا روند تحصیلی دانش آموزان از طریق آموزش مجازی و حضوری خواهد بود.

راو افزود: ۳ پیش فرض برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی و تعریف شده است که بر این اساس کلاس ها در مدارس و مناطق وضعیت سفید طبق روال گذشته با حضور دانش آموزان تشکیل خواهد شد، در مناطق زرد، 50 درصد دانش آموزان روزهای زوج و 50 درصد روزهای فرد در مدرسه حضور خواهند داشت و در وضعیت قرمز نیز امکان تشکیل کلاس حضوری میسر نیست و در این مناطق همچنان کلاس‌ها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار