مبلغ و مشاور دینی می تواند در تربیت دانش آموز انقلابی و اسلامی تاثیر بسزایی داشته باشد

زاهدان(پانا) _ معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: مبلغ توانمند و یا مشاوره دینی می تواند با حضور در مدارس کمک کننده تربیتی خوبی برای پرورش دانش آموزان انقلابی و اسلامی باشند.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مبلغ و مشاور دینی می تواند در تربیت دانش آموز انقلابی و اسلامی تاثیر بسزایی داشته باشد

علیرضا رحیمی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در محل دفتر امام جمعه زاهدان اظهار کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش از آن حیث که با تربیت دانش آموزان مرتبط است دارای اهمیت ویژه‌ای است.

او ادامه داد: سند چشم انداز حوزه های علمیه حضور حوزه در آموزش و پرورش به خوبی ترسیم شده است لذا می طلبد هماهنگی ها و همکاری‌های گسترده‌ای در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: خوشبختانه مخاطبان نوجوان و جوان حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش حضور دارند که این موضوع سبب شده تا اهداف مشترک تربیتی و فرهنگی فراوانی داشته باشیم.

او افزود: بر اساس اسناد بالادستی و تاکیدات مقام معظم رهبری استفاده از مفاهیم و آموزه های دینی در آموزش و پرورش باید بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی باشد.

رحیمی بیان کرد: همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که لازمه آن گسترش ارتباطات دوسویه است.

او ادامه داد: یکی از گام های مهم این همکاری‌ها می‌تواند در تهیه مکان و نیروی مناسب برای استفاده تربیتی نسل نوجوان و جوان باشد که صرفاً با همکاری این دو حوزه صورت خواهد پذیرفت.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد: همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به صورت مستقل است اما بر اساس نیاز دانش آموزان ما در مدارس متفاوت صورت می پذیرد.

او افزود: مبلغ توانمند و یا مشاوره دینی می تواند با حضور در مدارس در تربیت دانش آموزان نقش بسزایی ایفا کند.

رحیمی با اشاره به اینکه در عرصه پژوهش به دنبال ارائه نظریه مبتنی با آموزه‌های دینی هستیم، خاطرنشان کرد: هزار دانش آموز در آموزش و پرورش هدف گذاری شده است که در آن به این تعداد برسیم.

او ادامه داد: برنامه های حوزه های علمیه با آموزش و پرورش در یک چشم اندازه ۵ ساله تدوین شده است که انتظار می رود برای اعضای کمیته های استانی با صدور ابلاغ تشریح شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در پایان گفت: یکی از مهمترین برنامه های کمیته همکاری های حوزه علمیه مدارس علوم و معارف اسلامی است که بر این اساس بر آنیم تا ظرفیت دانش‌آموز پذیری این مدارس نیز افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار