امام جمعه شیروان:

ایجاد وحدت و همدلی اولین ثمره نماز جمعه است

شیروان(پانا)- حجت الاسلام حسین تکمیلی به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان شیروان گفت:یکی از برکات انقلاب اسلامی، اقامه نمازجمعه در سراسر کشور است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد وحدت و همدلی اولین ثمره نماز جمعه است

به گزارش پانا ، وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 900 نماز جمعه فعال در کشور در حال اقامه است افزود: نماز جمعه، نمایش قدرت اسلام، عبادت، عبودیت و یک اجتماع بزرگ هفتگی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسلمانان است.

تکمیلی در ادامه با اشاره به اینکه نماز جمعه تنظیم کننده و تقویت کننده عبودیت و بصیرت است گفت:نماز جمعه یک اجتماع آگاهی بخش و نمایش قدرت، وحدت و همدلی است و دشمن از وحدت مسلمانان می ترسد و ما باید تلاش کنیم که این وحدت، با شکوه هرچه بیشتر برگزار گردد.

امام جمعه شیروان روز 5 مرداد را به عنوان یک یادآوری نعمت برای برگزاری نماز جمعه از ابتدای انقلاب تا به امروز برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در برخی روایات ائمه معصومین(ع) اشاره شده است که حتی یک زندانی نباید از حضور در نماز جمعه محروم شود همه مردم نیز با حضور پرشور خود در جهت وحدت و تقویت نماز جمعه تلاش نمایند.

وی از امام جمعه به عنوان سخنگوی مردم عنوان نمود و اظهار کرد: امام جمعه باید درد دل های مردم را شنیده و شناسایی نماید و پشتیبان و پناه مردم باشد و به بهترین نحو پیگیری کرده و با بصیرت بخشی و آگاهی بخشی راه را به مردم نشان بدهد.

تکمیلی استفاده از همه فکرها، تخصص ها و گروه ها از اقشار مختلف در نماز جمعه، تهیه چارت جدید همراه با عضویت نیروهای جدید، شکستن برخی تشریفات کم و بی ارزش را اقدام های جدید در دوران تصدی خود در ستاد نماز جمعه شهرستان بیان نمود و گفت: امام جمعه از مردم است و باید در بین مردم باشد و ارتباط گیری با مردم باید راحت باشد.

امام جمعه شیروان با اشاره به اینکه اهمیت رسانه در جامعه بر کسی پوشیده نیست و رسانه امروزه جزیی از زندگی روزمره مردم شده است افزود: باید برای اهداف خوب از ظرفیت رسانه در جهت کرامت و حقوق مردم و اسلام و انقلاب اسلامی استفاده نمود و اگر رسانه به وظیفه خودش خوب عمل نماید برکات خوبی را در پی خواهد داشت و تعامل دو طرفه بین مسئولین و رسانه ها به پیشرفت جامعه خیلی کمک خواهد کرد.

وی از اصحاب رسانه در جهت انعکاس نقاط قوت و پر رنگ نمودن نکات مثبت شهرستان درخواست نمود و گفت: برخی ظرفیت های مذهبی، فرهنگی، هنری، ورزشی و... شهرستان شیروان در حد کشوری است و شما باید اخلاق خوب مردم، جاذبه های توریستی، فرهنگی، نخبگان و خوبی های این شهرستان را در سطح استان و کشور مطرح نمایید و ضمن توجه به نقص ها و اقدام برای اصلاح آن، نباید چهره بدی از شهرستان نشان داده شود.

تکمیلی با بیان تقدیر و تشکر از زحمات خیرین نیک اندیش و مسئولین عزیز در ایجاد قرارگاه مساوات در سطح شهرستان افزود: این قرارگاه در پی فرمایش مقام معظم رهبری، از زمان برپایی تا کنون با همکاری یک تیم هفت نفره به کار خود ادامه داده و هرروز پاسخگوی رفع مشکلات نیازمندان بوده و هست و تنها شهری است که در سطح استان این قرارگاه در آن تعطیل نشده است.

از برگزاری بیش از ده ها برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی در قالب سرکشی و تجلیل از پیشکسوتان، تکریم خانواده های شهید و اعضای فقید عضو ستاد و برپایی نمایشگاه و مسابقات پیامکی، شعر، خوشنویسی، عکس و... را از برنامه های گرامی داشت 5 مرداد در سال جاری خبر داد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار