امام جمعه شیروان:

نماز جمعه خط مقدم مقابله با دشمن است

شیروان(پانا)- آیین گرامی داشت چهل و یکمین سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور باحضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و اعضای ستاد نماز جمعه شیروان، همراه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نماز جمعه خط مقدم مقابله با دشمن است

حجت الاسلام حسین تکمیلی در این آیین با بیان گرامی داشت چهل و یکمین سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور و یاد و خاطره شهدای محراب و اعضای شهید و فقید ستاد نماز جمعه شهرستان شیروان گفت:نماز جمعه دو بُعد اخروی و دنیوی و یا به عبارتی دیگر دو بُعد عبادی و سیاسی دارد و یک مسلمان کامل کسی است که هر دوی این ها را باید داشته باشد و از نگاه اسلام نیز هر کسی که این دو بُعد دیانت و سیاست را دارا باشد، مؤمن و سیاست مدار کامل است.

وی با اشاره به اینکه عبادت باید همراه با تهجد و فهم و بصیرت سیاسی و اجتماعی باشد افزود:نماز جمعه تنظیم کننده دو بُعد عبادی و سیاسی و یک اجتماع هفتگی و یکی از مهمترین فرایض است و انقلاب اسلامی توانست برخی از واجب های فراموش شده را بعد از دَه ها و صدها سال احیاء نماید که یکی از این برکات، احیای نماز جمعه در سراسر کشور بود.

امام جمعه شیروان با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه در هر شهرستان اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس، مردم برای اعزام به جبهه ها، در مصلاهای نماز جمعه تصمیم می گرفتند و به مناطق جنگی اعزام می شدند و برای حضور در بسیاری از عرصه های سازندگی، خدمت رسانی در این محل مردم حضور پیدا می کردند و همچنین در زمان فتنه های دشمنان نیز نماز جمعه بیدارگر بود.

تکمیلی در رابطه با نقش بسیار مهم امام جمعه در بین مردم گفت: امام جمعه وظیفه دارد دو بُعد عبادی، سیاسی و بصیرت لازم را داشته باشد و آن را به مردم منتقل نماید و با مسائل روز جامعه و اهداف دشمن نیز آشنا باشد.

وی با اشاره به اینکه خدمت به نماز جمعه یکی از بهترین کارها است افزود:اعضای ستاد نماز جمعه باید به عنوان بازوی امام جمعه و همچنین به عنوان یک تیم قوی و یک ستاد عملیاتی در تمام عرصه ها باشند و ستاد نماز جمعه نباید فعالیتش فقط به روز جمعه منحصر گردد بلکه باید در طول هفته در همه فعالیت ها حضور داشته و در روز جمعه، این تلاش ها دیده شود.

امام جمعه شیروان در پایان با بیان تقدیر و تشکر از زحمات همه اعضای ستاد به ویژه ائمه جمعه سابق این شهرستان حجج اسلام زنده یاد مهدی مجیدی نسب(خراسانی)، اسماعیل شوشتری، سید حسین حسینی، نقی وحیدی و حسین کوثری گفت: الحمدلله شهرستان شیروان با دارا بودن نخبگان و فرهیختگان فراوان و داشتن ظرفیت های بسیار زیاد در عرصه های مختلف در سطح استان و کشور مطرح است و همچنین ستاد نماز جمعه این شهرستان نیز یک ستاد با قدمت و پرسابقه است.

در پایان از زحمات حجج اسلام خلیل جعفری، محمود عزیزی و مهدی مهرپویان به عنوان(ائمه جمعه موقت قبلی و فعلی)، محمد رمضان پور(بیان احکام)، پیشکسوتان آقایان توفیقی و کبیری (پدران شهید)، سیدحسن رباط جزی(خادم مصلی)، پیشکسوتان خانم ها هاجر عاقل(مادرشهید حسینی)، زهرا دوچشمه(مادر و همسر شهیدان زنده دل)، صدیقه صفایی راد(همسر آزاده و جانباز سرافراز زارعی)، مریم اصغری(رابط ستادهای خواهران و برادران)، زهرا محمدزاده و در بخش مجریان آقایان محمدرضا باقری، وحید توحیدزاده، علی اصغر صابریان، حسینعلی ظفری، هادی گل زاده، جاسم نیک بخت و در بخش نوجوانان مکبر و مؤذن فعال ابوالفضل دامود و احمدرضا دبدبه با اهدای لوح سپاس، تندیس و هدایا تجلیل به عمل آمد.

همچنین از خدمات حجت الاسلام قربانعلی رحمتی و خانم نورانی مسئولین سابق واحدهای برادران و خواهران ستادنماز جمعه شیروان تکریم به عمل آمد و آقای علی قدوسیان و خانم اکرم نجف زاده به عنوان مسئولین جدید ستاد با اهدای حکم مسئولیت، به حاضرین معرفی گردیدند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار