مدیر کل آموزش و پرورش زنجان در جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش استان:

با الگو گیری از شهدا، با ذهن خلاق، پشتکار و همت عالی به مردم خدمت کنیم

زنجان(پانا)-جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش استان زنجان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونین و روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی 14گانه استان در محل سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
با الگو گیری از شهدا، با ذهن خلاق، پشتکار و همت عالی به مردم خدمت کنیم

ابراهیم رفیعی در این نشست گفت: امسال سال تحصیلی را به گونه‌ای آغاز خواهیم کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا بایستی آمادگی لازم برای شرایط پیش رو را داشته باشیم و ضرورت دارد این گونه جلسات به منظور هماهنگی و بررسی موانع و مشکلات موجود تشکیل شود.

رفیعی با اشاره به توصیه های مقام عالی وزارت در خصوص رویکرد برنامه های امسال آموزش و پرورش، گفت: توصیه مقام عالی وزارت این است که برنامه های امسال با رویکرد شورانگیزی، تحول آفرینی، فراگیری، زود بازدهی، مدرسه محوری، تحقق پذیری و سنجش پذیری باشد.
وی با اشاره به آینده آموزش و پرورش و لزوم پژوهش در این خصوص اظهار کرد: با توجه به سرعت بالای تغییر و تحولات، حتی افراد نیز در وجود خود احساس شکاف های متعددی می کنند، بر این اساس ما نباید با مختصات سالهای بسیار دور، تفکر و برنامه‌ ریزی داشته باشیم چرا که در سال ۱۳۹۹ به صورت تصاعد هندسی حرکت می کنیم.
رفیعی، از جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش استان، به عنوان مغز متفکر و مدیریتی دستگاه تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: در مهمترین جلسه استان و در وضعیت کنونی، با الگو گیری از شهدا که یا راهی ساختند و یا راهی یافتند، باید با ذهن خلاق، پشتکار و همت عالی برای مردم خدمت کنیم و دست در دست هم شرایطی ایجاد کنیم که تعلیم و تربیت استان قوی تر و غنی تر شود.

وی اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که اول مهر به عنوان سال تحویل و نوروز آموزش و پرورش، فضای جامعه را به دلیل شیوع بیماری کرونا شاداب و با نشاط کرده و باری از روی دوش مردم برداریم.

رفیعی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در بحث پوشش تحصیلی، پروژه مهر، تولید محتوای پرورشی و پرسش مهر جزو رتبه های برتر کشور است، افزود: آموزش و پرورش استان این ظرفیت را دارد که در همه شاخص ها در سطح کشور اول باشد.

ابراهیم رفیعی با اشاره به ظرفیت خیرین در امر مدرسه سازی، عنوان کرد: روسای مناطق پیگیری جدی در خصوص طرح آجر به آجر در زمینه توسعه مدارس خیرساز داشته باشند.
رفیعی با اشاره به تاسیس خانه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش در دبیرستان شریعتی زنجان، گفت: مناطق در این خصوص می توانند کمک کنند و با گردآوری اسناد و مدارک تاریخی منطقه خود به غنای آن بیفزایند.

این مقام مسئول همچنین در پایان به پیگیری حلقه های بهبود کیفیت و توسعه نشست های مشورتی و همچنین اوقات فراغت دانش آموزان، با توجه به شرایط موجود را خواستار شد.

شایان ذکر است در این جلسه هر یک از اعضا حاضر به بیان نقطه نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار