رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان:

دانشگاه، نهادی پویا در حفظ و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی است

سمنان (پانا) - رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان، با بیان این که دانشگاه، نهادی پویا در حفظ و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، اظهار کرد همه ما وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن، دستاوردها و نتایج خوب هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان به خصوص دانشجویان منتقل کنیم؛ چرا که دانشگاهیان به ویژه اعضای هیات علمی و استادان، رسالت مهمی را عهده‌دار هستند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه، نهادی پویا در حفظ و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی است

رضا نقدی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به همراه هیئت رئیسه دانشگاه استان در اولین جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان در دیدار با سرهنگ محمدحسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، در خصوص وحدت، همدلی و هم افزایی رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: ایثارگری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، کلید وحدت، همدلی و پیروزی مردم ایران است و ما موظف هستیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه و نیز برای نسل‌های بعدی ثبت و ضبط کنیم.

وی با بیان این که شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت و انسجام ملی شد، ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی با تمام معادلاتی که در جهان وجود داشت، عامل همگرایی و همبستگی بین اقشار مختلف کشور شد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان، در خصوص معرفی دانشگاه فنی حرفه ای استان و استفاده از ظرفیت دانشگاه در ترویج ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است. این دانشگاه به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با 4000 هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است.

نقدی همچنین از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد و گفت: در جهت توسعه و ترویج انرژی های تجدید پذیر و مدیریت سبز به منظور تامین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید، نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به ظرفیت 10 کیلووات احداث شد.

وی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت، رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس‌ های دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تامل اشتغال 63 درصدی فارغ التحصیلان دست یابد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان، در ادامه خواستار افزایش 20 درصدی کلاس‌های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در 4 مرکز آموزشی فنی و حرفه ای استان، بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان و باغ موزه تهران برای دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده‌اند، برگزاری برنامه های فرهنگی دانشگاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تشکیل کارگروه مشترک با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به منظور ارائه الگوهای فعالیت فرهنگی ویژه استادان و دانشجویان، بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در ماموریت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار