مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان:

دانشگاه فنی و حرفه ای، پویا، با ارزش و کارآفرین است

سمنان (پانا) - مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان، دانشگاه فنی و حرفه ای را پویا، با ارزش و کارآفرین دانست و گفت با توجه به مواردی که ریاست دانشگاه در باب عدم وجود امکانات به روز کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه ذکر کرد، امیدواریم با همکاری این بنیاد، شاهد جذب اعتبارات و بهبود فضای آموزشی در این دانشگاه باشیم.

کد مطلب: ۱۰۹۶۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فنی و حرفه ای، پویا، با ارزش و کارآفرین است

جعفر میرصناعی در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و در طی بازدید از این دانشگاه، به اهمیت دانشگاه های فنی و حرفه ای در پیوند صنعت و دانشگاه تأکید و اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم دانشگاه های کشور، کمبود ارتباط مستمر بین صنعت و دانشگاه است.

وی با اشاره به مغفول ماندن دانشگاه فنی و حرفه ای و با تاکید بر تغییر فضای کالبدی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: در جهت رشد و شکوفایی بیش از پیش این مجموعه، باید از ظرفیت این بنیاد و همچنین خیرین و حامیان بهره برد. همچنین دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بهتر است به شهرک های دانشگاهی ملحق شود.

مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان، ضمن ابراز خرسندی و شگفتی از اقدامات صورت پذیرفته در این مجموعه دانشگاهی گفت: خلاقیت ها، پویندگی ها و تازگی هایی که در این دانشگاه مشاهده می شود؛ بدون شک با تکمیل پروژه ها می تواند زمینه ساز یک جهش و تبدیل این مجموعه دانشگاهی را فراهم کند.

میرصناعی افزود: وقتی در شرایط سخت اقتصادی فعلی، با وجود کمبودها، سختی ها و دشواری ها کاری این چنین انجام شود، عشق می خواهد که نمود آن را در این دانشگاه و مسئولین و پرسنل آن می توان به وضوح مشاهده کرد و این ارزشمند است و رضایت خدا و مردم را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه یکی از وظایف دانشگاه فنی و حرفه ای را تربیت تکنسین های ماهر دانست و بر لزوم تقاضا محور کردن رشته ها در سطح دانشگاه ها تاکید کرد.

مدیرعامل بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان، همکاری و همراهی مشتاقانه بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان را یادآور شد و گفت: اعضاء این بنیاد بواسطه دلبستگی و تعلق خاطری که به این دانشگاه دارند، همچون گذشته آماده هرگونه همکاری و کمک در برطرف کردن مشکلات پیش روی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان هستند.

رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تربیت تکنسین ماهر و پنجه های کارآمد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان نیز در این دیدار، رسالت این دانشگاه را تربیت تکنسین ماهر و پنجه های کارآمد توصیف کرد و گفت: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

رضا نقدی اظهار کرد: رسالت و ماموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، در سطح کشور عزیزمان ایران است.

وی افزود: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

نقدی، ضمن اشاره به تحصیل 60 درصدی دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و 40 درصدی در مقطع کارشناسی گفت: دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه، رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است.

وی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی، دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس‌ های دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تامل اشتغال 63 درصدی فارغ التحصیلان دست یابد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، با اشاره به سالی که با تصمیم و درایت مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین شده، به موضوع برگزاری وبینار کشوری به میزبانی این دانشگاه برای اولین بار با موضوع کارآفرینی و ارتباط با صنعت با حضور شخصیت های برجسته کشوری و استانی و تعدادی از صنعت گران استان و روسای کارخانجات اشاره کرد و هدف از برگزاری وبینارها را هم‌اندیشی و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد.

نقدی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه در راستای ایفای رسالت و مسئولیت اجتماعی به عنوان یک دانشگاه جامعه محور با طی فرایند لازم، به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌ های بهداشتی به تعداد روزانه 4000 عدد، ژل ضدعفونی و گان پزشکی اقدام کرده است.

وی همچنین از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد و گفت: با عنایت به سیاست های دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در جهت توسعه و ترویج انرژی های تجدیدپذیر و مدیریت سبز و در راستای مصوبه هیئت محترم وزیران و به منظور تامین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشیدی، با توجه به تصمیم گیری دانشگاه فنی حرفه ای ظرفیت در نظر گرفته شده نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به مقدار 10 کیلووات بوده است که پس از بررسی و بازدیدهای کارشناسی به عمل آمده محل نصب تجهیزات نیروگاه در مساحتی حدود 250 متر مربع تعیین شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، با اشاره به اضافه شدن تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی به مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک گفت: از این تجهیزات می توان در راستای آموزش به دانشجویان علاقمند و هنرآموزان هنرستان های شهر و استان سمنان استفاده کرد.

نقدی همچنین از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد و افزود: آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، به دلیل شیوع ویروس کرونا از نیمه دوم اسفندماه آغاز شد و به همین منظور، نه کمیته فنی با محوریت معاونت آموزشی استان سمنان با سرفصل های کمیته ساماندهی کلاس های آنلاین، کمیته بررسی کیفیت محتوای آفلاین، کمیته رسانه ای و مستندسازی فعالیت های حوزه مجازی، کمیته انتخاب برترین آثار آفلاین، کمیته فنی برای مشاوره و بهبود کارایی نرم افزار، کمیته ارزیابی مشارکت دانشجویان و اساتید، کمیته ساماندهی برگزاری دروس عملی، کمیته میز خدمت و کمیته آزمون در واحدهای استانی تشکیل شد و روند انجام کار در جلسات هفتگی بصورت استانی پایش شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به افتتاح سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: با توجه به کمبود فضای کالبدی در این دانشگاه، به مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی جدید نیاز مبرم داریم و امید است با همکاری بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان شاهد رفع این کمبودها بوده و با کمک خیرین و حامیان دانشگاه تجهیزات کارگاه ها و آزمایشگاه های این دانشگاه به روزرسانی و نوآوری شود.

در پایان این جلسه، حاضران پس از بازدید از کارگاه ها، آزمایشگاه ها، مجموعه ورزشی از امکانات ایجاد شده و همچنین دستاوردهای اساتید و دانشجویان این دانشگاه ابراز رضایت کردند.

گفتنی است؛ بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان متشکل از شخصیت ها، معتمدین و فعالان اجتماعی صاحب نفوذی است که بعنوان یک تشکل مردم نهاد با بیش از ۳۰ سال سابقه در شهرستان سمنان، در پیگیری مطالبات مردمی در جهت تحقق اهداف توسعه و عمران و آبادانی مرکز استان فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار