معاون فرهنگی کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

تشریح برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد

تهران (پانا) - معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت برای دانش آموزان تحت پوشش این مرکز را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد

حسین زمانیان در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه‌های کمیته امداد استان تهران برای اوقات فراغت دانش‌آموزان این نهاد در ایام تابستان امسال گفت: «سال‌های قبل عمده فعالیت‌های ما در تابستان در قالب اردوهای دانش‌آموزی شکل می‌گرفت که این موضوع در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا به فضای مجازی منتقل شده است و سعی شده برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت برای مددجویان را در قالب فضای مجازی دنبال کنیم و از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود.»

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: «اکنون دو برنامه با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی دنبال می‌شود. حدود هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و دوم در پیام‌رسان بله تحت عنوان (پسران حماسه ساز) و (دختران تمدن ساز) عضو هستند که روزانه پیام‌هایی به آنها در قالب برگزاری مسابقات کتابخوانی، اطلاع‌رسانی درخصوص مسایل اجتماعی و اعتقادی فراخوان می‌شود.»

وی افزود: «همچنین سامانه پایگاه تابستانی مجازی از سوی اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی رونمایی شده است و تاکنون 600 دانش‌آموز عضو شده‌اند و در تدارک هستیم تا اوایل هفته آینده تعداد بیشتری عضو شوند. محتوای این پایگاه بر مبنای فعالیت‌های پرورشی است که بر اساس منظومه فکری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی صورت می‌گیرد. از طرفی بخشی از آن مربوط به مهارت آموزی است که در 6 جلسه انجام می‌شود و مربوط به آشنایی با کسب و کارهای موفق، بازاریابی و فروش اینترنتی است و مورد دیگر آن درباره فعالیت‌های علمی و درسی برای تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان است.»

زمانیان اضافه کرد: «علاوه بر این فعالیت‌های همگانی برای دانش آموزان تحت پوشش نیز برگزار خواهد شد که در قالب اردوی مجازی، هیات مجازی و آموزش مهارت‌های تشکیلاتی است. همچنین 10 کانون دائم فرهنگی نیز داریم که برای ایام فراغت تابستان پیش‌بینی شده است و 3 هزار دانش آموز در رشته‌های قرآنی، احکام، مهارت‌های زندگی، هنری و فنی و حرفه‌ای به صورت مجازی فعالیت کنند.»

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: «همچنین جشنواره قرآنی تحت عنوان (باران وحی) را داریم که این جشنواره قرآنی در اواخر تیرماه به اتمام می‌رسد و تاکنون 1500 اثر در زمینه قرائت، حفظ، دکلمه، اذان، صنایع دستی و نقاشی به دست ما رسیده است و پیش‌بینی می‌شود به 2 هزار اثر برسد. دانش‌آموزان در این بخش آثار خود را به صورت ویدئو ارسال می‌کنند و فقط در بخش حفظ قرآن، آثار از طریق تلفن دریافت می‌شود.»

وی افزود: «مسابقات کتابخوانی در ایام مناسبتی از جمله در دهه کرامت و ولایت و در مناسبت‌های مختلف برای دانش‌آموزان نیز برنامه‌ریزی شده است که پیش‌بینی می‌شود 2 هزار دانش‌آموز در این مسابقات مشارکت کنند. علاوه بر این قرار است تئاتری دانش‌آموزی با محوریت ماه محرم برگزار شود که قرار بود از دهه دوم محرم اجرا شود اما با توجه به شیوع مجدد کرونا برگزاری آن به اول ماه صفر موکول شده است. در این بخش نیز 200 دانش‌آموز اعلام همکاری کردند که با ارزیابی آنها 20 دانش‌آموز برای اجرای تئاتر انتخاب می‌شوند.»

زمانیان همچنین گفت: «در موضوع فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در دهه کرامت برای فرزندان دختر پرسنل کمیته امداد و دختران تحت پوشش فراخوان ارسال کردیم تا ویدئوهایی را از تکریم دختر خانواده ارسال کنند. در این بخش 200 اثر به دست ما رسید. همچنین کار مشترکی نیز با بارگاه امام رضا(ع) انجام شد و سامانه‌ای به نام نورالهدی معرفی شد تا دانش‌آموزان مددجو برای فعالیت فرهنگی هدایت شوند که از این طریق هزار و 310 دانش آموز هدایت شدند. در نهایت مسابقات طنز نیز برای این دانش آموزان برگزار شد که 166 اثر برای ما ارسال شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار