سرپرست تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران خبر داد

رایزنی برای واگذاری مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان کمیته امداد

تهران (پانا) - سرپرست تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران از رایزنی با اداره راه و شهرسازی برای تامین مسکن‌ مهر فاقد متقاضی به مددجویان استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی برای واگذاری مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان کمیته امداد

حمید تیزهوش در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات مربوط به تامین مسکن مددجویان کمیته امداد در استان تهران اظهار کرد: «کمیته امداد استان تهران در موضوع ساخت مسکن برای مددجویان مشارکت می‌کند. از ابتدای سال جاری تا کنون تقریبا 115 مورد تعمیرات مسکن مددجویان، یک مورد خرید روستایی، 18 مورد خرید مسکن در شهر و یک مورد احداث شهری در استان تهران انجام شده است.»

سرپرست تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران درباره سهمیه تامین مسکن در استان تهران برای سال جاری گفت: «سهمیه سالانه از کمیته امداد مرکز ابلاغ می‌شود که سهمیه مشخصی است و بر اساس تعداد مددجو سهمیه واگذار می‌شود. در واقع نیازسنجی و سهمیه‌بندی بر اساس مددجویان صورت می‌گیرد.»

وی افزود: «در سال جاری سهمیه تعمیرات مسکن مددجویان برای دو هزار مورد است که تازه ابلاغ شده است و بر اساس نیازسنجی‌هایی که انجام می‌شود بین شهرهای استان تهران تقسیم بندی می‌شود چون ممکن است نیاز هر شهرستان در بخش تعمیر و خرید بر اساس تعداد مددجویان با یکدیگر متفاوت باشد. برای امسال کمک بلاعوض کمیته امداد برای 3 نفر به بالا 30 میلیون تومان و 30 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. در بخش تعمیرات 4 میلیون تومان کمک بلاعوض و 10 میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه تعلق می‌گیرد.»

تیزهوش در ادامه با بیان اینکه سرانه تسهیلات مسکن به مددجویان سالانه افزایش می‌یابد، گفت: «تورم در بخش مسکن سنگین و فراتر از توان کمیته امداد و مددجویان است و سرانه محدود است. سرانه مددجویان در بخش تعمیرات برای امسال 500 هزار تومان و در خرید 5 میلیون تومان افزایش یافته است چون با توجه به محدودیت منابعی که وجود دارد، نتوانسته‌ایم خود را با تورم وفق دهیم.»

سرپرست تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تورم در بخش مسکن، تقاضا در این بخش زیاد شده است، گفت: «امسال تقاضا در بخش مسکن اندکی اُفت کرده است به این دلیل که سرانه‌ای که می خواهیم به خانواده 3 نفره بدهیم 60 میلیون تومان است این رقم بخش کمی از هزینه خرید خانه است و مابقی را باید خود مددجو تامین کند که از عهده مددجو نیز بر نمی‌آید. البته تقاضا به صورت بالقوه وجود دارد اما تا بالفعل شود طول می‌کشد.»

وی ادامه داد: «تلاش می‌کنیم بتوانیم از بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی استان و سازمان‌های همسو برای مددجویان متقاضی مسکن زمین بگیریم و بسازیم چون ساخت ارزان‌تر از خرید است و البته در حال رایزنی با اداره راه و شهرسازی برای دریافت مسکن‌های مهر فاقد متقاضی در پرند و پردیس هستیم و جلساتی در این زمینه برگزار شده است تا از ظرفیت این بخش بتوانیم استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار