معاون کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با پانا:

23 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد؛ هیچ مددجویی به‌دلیل نداشتن تبلت ترک تحصیل نکرده است

تهران (پانا) - معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اعلام اینکه 23 هزار دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد هستند، گفت که اکنون هیچ دانش‌آموزی در استان تهران وجود ندارد که به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی هوشمند ترک تحصیل کرده باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
23 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد؛ هیچ مددجویی به‌دلیل نداشتن تبلت ترک تحصیل نکرده است

حسین زمانیان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران اظهار کرد:‌ «اکنون 23 هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف تحت پوشش کمیته امداد در استان تهران هستند و از خدمات ارائه شده بهره‌مند می‌شوند.»

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران درباره تاثیر پاندمی کرونا بر افزایش تعداد دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد گفت:‌ «پاندمی کرونا تاثیری بر آمار دانش‌آموزی نداشته است. فقط دانش‌آموزانی که به دلیل آموزش مجازی، گوشی‌های هوشمند یا تبلت در اختیار نداشتند و ممکن بود ترک تحصیل کنند، شناسایی شدند و از طریق خیرین برای این دسته از دانش‌آموزان تلفن همراه و تبلت تهیه شد.»

وی افزود: «‌3 هزار و 500 تبلت برای دانش‌آموزان در سال گذشته تهیه شد و برای سال تحصیلی جاری نیز حدود 700 دستگاه تبلت تهیه شد. در رصدهایی که انجام شده است، موردی وجود نداشت که به دلیل نداشتن تلفن همراه و تبلت ترک تحصیل کرده باشد.»

زمانیان در ادامه درباره فعالیت گروه‌های جهادی در حوزه دانش‌آموزی نیز گفت:‌ «به‌طور معمول در این زمینه تیم‌هایی فعالیت می‌کنند که عمدتا در زمینه آموزش و کنکور هستند. کمیته امداد با این گروه‌ها در تعامل است. جلسات برای اینکه آمار قبولی‌های دانش‌آموزان تحت پوشش افزایش یابد، آغاز شده است. سال گذشته در استان تهران آمار قبولی‌های دولتی در پایه دوازدهم 46 نفر بود و برای کنکور 1401 پیش‌بینی شده است که آمار قبولی‌ها چندبرابر شود. در زمینه تیزهوشان نیز فعالیت گروه‌های جهادی برای آزمون تیزهوشان به این منجر شد که سال گذشته در پایه ششم فقط یک مورد قبولی وجود داشت اما امسال پیش‌بینی شده است که حدود 20 قبولی در آزمون تیزهوشان وجود داشته باشد.»

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران افزود:‌ «برای دانش‌آموزان پایه نهم نیز که مقطع سرنوشت‌سازی است و باید انتخاب رشته کنند با کلینیک‌های مشاوره‌ای که کارهای جهادی انجام می‌دهند رایزنی شده است تا برای انتخاب رشته کارهای مشاوره‌ای این دانش‌آموزان را انجام دهند یا اینکه با حداقل قیمت انجام شود.»

وی تصریح کرد: «برای مقطع پیش‌دبستانی نیز با یک گروه جهادی در استان قم تعامل شده تا مهد مجازی دنبال شود. قرار شد از فروردین تا مهرماه دوره آموزش مجازی برگزار شود و مدرک پیش‌دبستانی به شرکت‌کنندگان اعطا شود. برای مادرها نیز اگر در مهد مجازی 64 ساعت آموزش ببینند، می‌توانند توسط این تیم جهادی از آموزش و پرورش برای مربی مهد مجازی کد دریافت کنند.»

زمانیان همچنین به سایر فعالیت گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: «تیم‌های جهادی هم هستند که دانش‌آموزانی را که در زمینه تحصیل دچار ضعف هستند و معدل آنها پایین است، شناسایی کرده و کار تدریس در دروس مربوطه را انجام می‌دهند.»

این مقام مسئول در کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: «همچنین در مقاطع دیگر تحصیلی نیز بحث ملزومات دانش‌آموزان مطرح است. خیرینی هستند که لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان تهیه می‌کنند. سال گذشته یکی از خیرین 16 هزار بسته لوازم‌التحریر اهدا و امسال نیز 16 هزار بسته ارسال کرد. این اقدامات جدا از کارهایی است که در قالب طرح اکرام و محسنین انجام می‌شود. علاوه بر این خیرین در زمینه تهیه پوشاک و کفش برای سال تحصیلی نیز به صورت فردی و گروهی به مناطق کمک می‌کنند.»

وی با اشاره به تعداد خیرینی که با کمیته امداد استان تهران مشارکت می‌کنند نیز گفت:‌ «تعداد خیرین مشخص است. خیرینی که در زمینه استانی فعالیت می‌کنند و به‌صورت کلان هزینه می‌کنند، حدود 10 خیر هستند اما ادارات زیرمجموعه کمیته امداد که 36 منطقه هستند هر کدام با بیش از 50 تا 100 خیر همکاری می‌کنند.»

زمانیان توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان را هم یکی از اقدامات کمیته امداد در استان تهران عنوان کرد و گفت:‌ «برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است. امسال برای تابستان جشنواره‌های ورزشی، قرآنی، هنری در زمینه تئاتر برگزار شده است و سعی شده تا دانش‌آموزانی که در این بخش‌ها نخبه هستند، بتوانند از طریق مراکز رشد داده شوند تا بتوان زمینه رشد شغلی برای آینده آن‌ها را فراهم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار