مدیر دبیرستان حضرت خدیجه ( س) فیروزکوه:

معلم یک جریان سازنده‌ تربیتی است

فیروزکوه(پانا)- مدیر دبیرستان حضرت خدیجه فیروزکوه، در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته معلم جایگاه و مقام معلم را ریشه در دستورات دینی دانست و‌ افزود، معلم یک جریان سازنده‌ تربیتی است که نمی‌توان آن را در محدوده یک شغل در نظر گرفت.

کد مطلب: ۱۴۷۲۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
 معلم یک جریان سازنده‌ تربیتی است

حمیده خلیلی مدیر دبیرستان حضرت خدیجه(س)، در مراسم گرامیداشت هفته معلم در این دبیرستان با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهید والا مقام شهید مطهری گفت: باتوجه به محوریت شهید مطهری در تبین جایگاه معلمی در جامعه، یک الگوی کامل به اعضای دستگاه تعلیم و تربیت و جامعه معرفی شده است، اگر هفته معلم با عنوان هفته‌ گرامیداشت مقام معلم مطرح می‌شود در سایه خون ریخته‌شده شهید راه علم و فلسفه شهید مطهری است.

خلیلی تصریح کرد: از ویژگی‌های شهید مطهری می‌توان به توجه به شاگرد، توجه به شکوفاسازی استعداد دانش‌آموزان، خوش‌رو بودن و تقوا اشاره کرد، که همان ویژگی‌های اخلاقی مورد تایید سند تحول بنیادین است.

مدیر دبیرستان حضرت خدیجه(س) اذعان کرد: شهید مطهری فکر پویایی داشتند که سبب می‌شود بتوانند در موقعیت‌های مختلف علمی و تربیتی بهترین واکنش و عکس‌العمل را داشته‌باشند . پویایی تفکر شهید مطهری سبب شده‌است که در سنده تحول بنیادین همان سیره را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه بالای تعلیم و تربیت سبب شده‌است که ما شاهد نگاه ویژه‌ی رهبری به مسئله تعلیم و تربیت باشیم، همانطور که امسال نیز رهبری در ۱۲ اردیبهشت نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشتند به‌طوری که دستگاه تعلیم و تربیت را با لاتر از همه دستگاه‌ها دانستند.

خلیلی با اشاره به جایگاه والای مقام معلم افزود: جایگاه و مقام معلم چون ریشه در دستورات دینی دارد مقام والایی است و محدود به یک شغل نیست و معلم یک جریان سازنده‌است که نمی‌توان آن را در محدوده یک شغل در نظر گرفت.

مدیر دبیرستان حضرت خدیجه (س) همچنین گفت: به فرمایش امام صادق (ع) علم نوری است که خداوند هر کجا که بخواهد آن را قرار می‌دهد و جایگاه معلمی چه زیبا جایگاهی است که محل ظهور و انتشار علم است؛ علم و دانش زیور و زینت جامعه بشری است و هرگونه تلاش و مجاهدتی در این راه نوعی جهاد مقدس و شایسته تکریم است.

دانش‌آموزخبرنگار: کیانا کیانژاد

خبرنگار : دانش‌آموز، کیانا کیانژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار