تامین امنیت و آرامش مردم اولویت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها

تهران (پانا) - رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه تلاش می‌شود در گام دوم تحول کوپ، مردم جلوه‌های اقتدار و مهربانی کارکنان کلانتری را بیش از پیش احساس کنند، گفت تامین امنیت پایدار، آرامش و آسایش مردم اولویت یکم ماموریت در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تامین امنیت و آرامش مردم اولویت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: نوع رفتار و عملکرد ماموران انتظامی فعال در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها بسیار مهم و در کسب رضایت مندی عمومی و تامین نظم و امنیت است.

وی افزود: مهمترین رکن ناجا، کلانتری ها و پاسگاه ها هستند، لذا در صدد هستیم توان عملیاتی این مراکز را افزایش و برخورد با مخلان نظم و امنیت مقتدرانه انجام گیرد.

سردار معصوم بیگی رفتار حرفه‌ای و عملکرد شایسته پلیس را موجب ارتقاء رضایت مندی مردم و مسئولان از پلیس دانست و ادامه داد: پس از ارزیابی‌های انجام شده برنامه ریزی منسجمی به منظور ارتقاء و بهبود حوزه رفتاری و عملکردی کارکنان کلانتری و پاسگاه انجام داده ایم که به مرور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: پلیس باید مقتدر و امین مردم باشد و در عین رافت در مقابل هنجارشکنان با قوت ایستادگی کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه اگر کلانتری ها، امید بخش و امید آفرین باشند مردم از امنیت حاکم در جامعه اطمینان خواهند داشت، گفت: هیچ کار ارزشمند و خیری بالاتر از حل مشکل مردم نیست و رضایتمندی مردم در مراجعه به یگان های انتظامی رضایتمندی خداوند را در پی خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی بر حضور به موقع پلیس در صحنه های امداد خواهی تاکید کرد و گفت: باید رسیدگی سریع به خواسته های قانونی مردم مورد توجه قرار گیرد و تلاش بر این است که در این حوزه نیز کیفیت کار را بالا برده و مودبانه با مردم و قاطعانه با هنجارشکنان رفتار شود.

سردار معصوم بیگی با اشاره به گستردگی ماموریت‌های کوپ اظهار داشت: نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت در جامعه است و امنیت و آرامش مردم وظیفه و مسئولیت بزرگی است که امروز نیروی انتظامی پرچمدار آن است و ما برای خدمت به مردم آماده‌ایم و باید به بهترین شکل ممکن از جان، مال و ناموس مردم حمایت و پاسداری کنیم.

ارشد ترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه کلانتری ها و پاسگاه ها نماد مجاهدت بی وقفه در جامعه هستند، گفت: رعایت نظم و انضباط از سوی پلیس نقش موثری در ارتقاء منزلت اجتماعی پلیس در جامعه دارد و کلانتری ها و پاسگاه ها به عنوان نماد حاکمیتی و ویترین نیروی انتظامی باید الگوی نظم و انضباط ظاهری و معنوی در جامعه باشند.

وی مهم‌ترین عنصر در رعایت حقوق شهروندی توسط کلانتری ها را پاسخگویی مناسب به مراجعان دانست و افزود: نیروی انتظامی معتقد است حفظ شان و منزلت تمام مراجعان به مراکز انتظامی واجب است و صرف متهم و یا مجرم بودن فرد نباید موجب شود تا حقوق اولیه و احترام به وی نادیده گرفته شود و این باور همواره در رویکرد پلیس قابل تشخیص است.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندی در اجرای ماموریت های انتظامی، گفت: پاسخگویی به مطالبات مردمی، حفظ حرمت اشخاص، سرعت و دقت در ماموریت ها از مهمترین مطالبات مردم در حوزه کلانتری‌هاست.

وی در ادامه با بیان این که امروزه یکی از مشخصه‌های جوامع توسعه یافته، وجود امنیت و احساس امنیت در میان آحاد جامعه است، تصریح کرد: هیچ کار ارزشمند و خیری بالاتر از خدمت به مردم و حل مشکلات مردم نیست و تلاش برای تامین امنیت و آسایش مردم از بزرگترین عبادت‌ها محسوب می‌شود.

سردار معصوم بیگی در پایان این گفت‌وگو کلانتری ها و پاسگاه‌ها را مجموعه‌ای کوچک از سازمان نیروی انتظامی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تلاش حداکثری برای خدمت به مردم از ویژگی‌هایی است که باید به طور مستمر در کوپ‌ها افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار