معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی 5 و 6 ساله همزمان با کلاس اولی ها انجام می شود

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی 5 و 6 ساله (دو سال قبل از دبستان) هم‌زمان با کلاس اولی‌ها انجام می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی 5 و 6 ساله همزمان با کلاس اولی ها انجام می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، صیاد سلامی معاون آموزش ابتدایی با اعلام این خبر، گفت: گذراندن دوره پیش ‌دبستانی به عنوان یکی از دوره‌‌های تحصیلی رسمی، بسیار مهم و ضروری است و خانواده‌ها برای رشد بیشتر فرزندان خود، لازم است حتما آنان را در مدارس و پیش دبستانی‌های دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

وی مراجعه اولیاء به مدرسه و ثبت ‌نام اولیه را شرط انجام سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانست و از خانواده‌ها خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت‌ نام فرزندان خود اقدام کنند.

سلامی ادامه داد: روسای مناطق و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی نیز موظفند با اطلاع‌رسانی و تمهید الزامات ثبت ‌نام نوآموزان دوره پیش دبستانی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی؛ شیوه‌نامه ثبت‌نام 1400-1399 را اجرا کنند.

وی در پایان، تشکیل کلاس‌های پیش دبستانی دولتی با مشارکت مردم را از اولویت‌های معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: مدیران مدارس دولتی عامل و ناظر تربیتی وزارت آموزش وپرورش در پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی هستند و تعیین میزان مشارکت مردم در راه‌اندازی و اداره کلاس‌های پیش دبستانی دولتی طبق بخشنامه‌های وزارتی، به شورای آموزش و پرورش استان و مناطق تفویض شده است. برنامه‌ عمل ‌این مهم توسط معاونت آموزش ابتدایی ‌استان تهیه و پس از تصویب در شورا لازم الاجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار