ثبت نام 840 نوآموز بدو ورود به دبستان در نی ریز

نی ریز (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نی ریز از ثبت نام 840 دانش‌آموز بدو ورود به دبستان و دریافت کارت سنجش سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام 840 نوآموز بدو ورود به دبستان در نی ریز

امیر ولی‌زاده، در گفت‌وگو با پانا گفت: سال تحصیلی جدید مانند سال قبل شروع نخواهد شد و سایه شوم کرونا بر خیلی از معادلات تاثیرگذار بوده و این ویروس نه تنها آموزش و پرورش بلکه جامعه جهانی را برهم زده و تصمیمات ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اعتقاد ما براین است که با کمترین زمان و امکانات، بهترین و معقول‌ترین تصمیمات را گرفته تا آموزش و پرورش و شیوه آموزشی به روز داشته باشیم.

او با اشاره به روند متفاوت ثبت‌نام نسبت به سال‌های قبل و مشکلات موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: خوشبختانه برنامه‌ریزی که مدیران و اعضاء ستاد نظارت بر ثبت‌نام داشته باعث شده است که تاکنون هیچ گونه شکایتی از جانب خانواده‌ها نداشته و این نشانه درایت و تلاش مدیران و همکاران است.

او با تاکید بر اینکه ممکن است مدت‌ها زندگی به روال قبل برنگردد، افزود: خانواده‌ها همگام با اتفاقاتی که در سطح جامعه رخ می‌دهد و برنامه‌هایی که آموزش و پرورش پیش‌بینی می‌کند همکاری لازم را داشته باشند تا سال تحصیلی پیش رو را با اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده آغاز کنیم، چون اگر ویروس کرونا هم از بین برود ممکن است ما با مشکلات و بحران‌های دیگری روبرو شویم که باید با توجه به هر شرایطی برنامه‌ریزی‌های لازم و آمادگی کامل را داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش نی‌ریز با اشاره به اینکه در حال حاضر 840 دانش‌آموز بدو ورود به دبستان کارت سنجش سلامت خود را دریافت و ثبت نام کرده اند، گفت: ما در حوزه ابتدایی 380 کلاس درس داریم که 60 کلاس مربوط به پایه اول است.

وی افزود: از تاریخ 15 تیرماه روند ثبت نام آغاز شده و تا 25 تیرماه همه مدارس به ویژه پایه اول در یک پروژه ده روزه موظف به انجام روند ثبت نام بوده‌اند و هم‌اکنون دو روز در هفته در حال ثبت نام هستند.

ولی‌زاده در خصوص نوبت‌دهی سنجش سلامت دانش‌آموزان بیان کرد: مدارس در هر مرحله فقط برای 20 نفر از دانش‌آموزان نوبت سنجش می‌گیرند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود و ازدحام به وجود نیاید و نیمی از دانش آموزان هم که در مقطع پیش دبستانی سنجش شده اند. در بازدیدی که شبکه بهداشت و اداره آموزش و پرورش از مراکز سنجش داشتند با فاصله گذاری اجتماعی و فاصله زمانی، همه نکات بهداشتی رعایت شده و رضایت بخش بود.

او با تاکید بر اینکه برای آموزش و پرورش سلامتی دانش آموزان بر آموزش اولویت دارد گفت: اولیا این را بدانند تصمیماتی که اتخاذ شده نشانه حساسیت مدیر کل و وزیر آموزش و پرورش بر سلامتی دانش‌آموزان را دارد و ما باید منتظر پروتکل ارسالی از وزارتخانه باشیم که تا 15 روز دیگر شهر ما در چه وضعیتی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه با توجه به اعلام وضعیت شهر از نظر شیوع کرونا، دستورالعمل‌هایی ارسال می‌شود که ما به آن شیوه برنامه‌ریزی می‌کنیم، گفت: به طور کل ما باید پیش‌بینی برای آموزش‌های غیر حضوری داشته باشیم با این حال تا به امروز کسی نتوانسته اظهار نظر کند که شیوع ویروس کرونا در چه سطحی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار