هدایت تحصیلی الکترونیکی دانش‌آموزان لرستانی

خرم‌آباد (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان گفت در راستای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم استان بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی الکترونیکی دانش‌آموزان لرستانی

به گزارش ایرنا، حجت الله مومنی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا نمونه ‌برگ‌های هدایت تحصیلی بصورت غیرحضوری و از طریق سه درگاه الکترونیکی سناد، همگام و شاد در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هر دانش آموز پایه نهم دارای یک رمز عبور است که با وارد کردن آن در سامانه، امکان دریافت نمونه برگ انتخاب رشته را خواهد داشت، تصریح کرد: دانش‌آموزان نیز پس از مشورت با اولیا و مشاوران مدارس، متناسب با توانایی، استعداد، رغبت و شخصیت خود، نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌ها اقدام خواهند کرد.

مومنی ادامه داد: در این راستا کانالی تحت عنوان مشاوره و پیشگیری از آسیب‌ها در شبکه شاد راه‌اندازی می شود که مطالب آموزشی متناسب با دانش‌آموزان و اولیا در ۲ حوزه تحصیلی - شغلی و بهداشت روان به صورت مستمر و روزانه بارگذاری شده که با عضویت تمامی دانش‌آموزان، معلمان در این کانال اطلاعات مورد نیاز در اختیارشان قرار داده می شود.

مومنی با بیان اقدامات مشاوره ای برای دانش آموزان در دوران کرونا گفت: در این زمان، با راه‌اندازی «صدای مشاور» و «پیام مشاور» و با اختصاص خط تلفن به دانش‌آموزان، ارائه خدمات تخصصی مشاوران مدارس، هسته‌ها و مراکز مشاوره به صورت مجازی ارائه می شود.

وی گفت: در این زمینه در مواقعی که به صورت اورژانسی نیاز به مراجعه حضوری باشد نیز خدمات در مراکز و هسته‌های مشاوره ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم براساس آزمون ها و ارزیابی های انجام شده در طول سال تحصیلی انجام می شود.

اکنون از مجموع ۳۲۰ هزار دانش آموز لرستانی ۲۰ هزار نفر در پایه نهم تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار