در گفت‌وگو با پانا

رحمان محمدی‌راد: اعتماد به مربی ایرانی با حضور چند ساله خارجی‌ها کم شد

با مربی خارجی هم نمی‌توان برای موفقیت در المپیک تضمین داد

تهران (پانا) - مربی سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است توانایی مربی‌های ایرانی طی سال‌های اخیر در والیبال بالا رفته است اما حضور آنها در تیم ملی نیاز به حمایت از سوی جامعه والیبال دارد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رحمان محمدی‌راد: اعتماد به مربی ایرانی با حضور چند ساله خارجی‌ها کم شد

تیم ملی والیبال ایران که قرار بود در چنین روزهایی در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف قدرت‌های والیبال جهان برود و سپس در تابستان پیش‌رو راهی المپیک توکیو شود، به علت شیوع جهانی کرونا ویروس به اجبار وارد تعطیلات بلند مدت شد و در اتفاقی تاریخی شاید در طول یک سال حتی یک مسابقه رسمی هم نداشته باشد.»

با مربی خارجی هم نمی‌توان برای موفقیت در المپیک تضمین داد. پس نیاز به یک تصمیم دارد که با یک خرد جمعی به تصمیم نهایی و بهترین نتیجه‌گیری برسند. امیدوارم ما شاهد آن باشیم که مربی تیم ملی مربی داخلی باشد

لغو مسابقات رسمی در سال 2020 از سوی فدراسیون جهانی والیبال و کمیته بین‌المللی المپیک باعث شد تا محمدرضا داورزنی که به تازگی یکبار دیگر صندلی ریاست فدراسیون والیبال را در اختیار گرفته است، چند هفته زودتر از زمان قانونی به همکاری با ایگور کولاکوویچ پایان دهد تا فدراسیون به دنبال جذب سرمربی جدید باشد.»

رحمان محمدی‌راد در گفت‌وگو با پانا درباره ایرانی یا خارجی بودن سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران و شانس حضور یک ایرانی روی نیمکت تیم ملی در المپیک 2020 توکیو گفت: «درباره سرمربی جدید تیم ملی شخص رئیس فدراسیون تصمیم می‌گیرد و در نهایت برای انتخاب پاسخگو خواهد بود. همه خانواده والیبال هم به تصمیم گرفته شده احترام می‌گذراند. در مورد ایرانی یا خارجی بودن، به نظرم مربی باید شایسته شرایط کنونی والیبال ایران باشد. ما المپیک توکیو را در پیش داریم و نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر آنکه اگر مربی داخلی در رأس امور قرار بگیرد شاید نتوانیم نتیجه مطلوب را به ‌دست آوریم.»

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: «با مربی خارجی هم نمی‌توان برای موفقیت در المپیک تضمین داد. پس نیاز به یک تصمیم دارد که با یک خرد جمعی به تصمیم نهایی و بهترین نتیجه‌گیری برسند. به دلیل حضور مربیان خارجی در سال‌های گذشته عدم اعتماد به مربی داخلی به وجود آمده و به واسطه برهه زمانی که در آن حضور داریم، مدیران باید به جمع‌بندی برسند و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. امیدوارم ما شاهد آن باشیم که مربی تیم ملی مربی داخلی باشد.»

سرمربی تیم والیبال سپاهان در ادامه درباره مربی‌های ایرانی گفت: «قابلیت‌های مربیان ایرانی بر کسی پوشیده نیست و در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که توانایی اداره تیم ملی را دارند. مثل اتفاقی که در مسابقات فوتبال برای دربی تهران بین استقلال و پرسپولیس رخ داد و به جای داور خارجی که سال‌ها می‌آمدند و این بازی را قضاوت می‌کردند، تصمیم گرفته شد که از داور ایرانی استفاده کنند و به خوبی هم انجام شد. بعد از اینکه داور ایرانی بازی را قضاوت کردند دیدند داوران خودمان هم قابلیت و شایستگی‌اش را دارند و سال‌های بعد از آن هم در این زمینه از داوران داخلی استفاده می‌کنیم.»

محمدی‌راد در پایان گفت: «همانطور که گفتم توانایی مربی ایرانی در والیبال بالا است . امیدوارم این اعتماد در جامعه مربیگری هم به وجود بیاید و بتوانیم مربی‌های ایرانی شایسته را در رأس تیم ملی بگذاریم و در نهایت از او حمایت هم داشته باشیم و همان حمایتی که از یک مربی خارجی انجام می‌دهیم را از ایرانی‌ها داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار