آغاز عملیات به‌سازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز

شیراز (پانا) - با اتمام مرحله اولیه به‌سازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب و تخریب بخش‌های لازم، فاز دوم این پروژه و انجام زیرساخت‌های تاسیساتی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات به‌سازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، پروژه به‌سازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز پس از گذشت یک ماه، با اتمام مرحله تخریب و جمع آوری ضایعات وارد مرحله دوم پروژه و انجام زیرساخت‌های تاسیساتی شده است.

در گام نخست این پروژه، کف کتابخانه، بخش‌هایی از دیوارها و سقف کاذب کتابخانه تخریب، سیستم های برقی پیشین برچیده شده و نخاله ها و ضایعات جمع آوری شده است.

بر اساس این گزارش، در فاز دوم عملیات که پس از عید سعید فطر آغاز شده است، زیرساخت های تاسیساتی کتابخانه انجام خواهد شد. ارتقای سیستم برقی کتابخانه، سیستم های آتش نشانی و اطفای حریق، لوله کشی و جانمایی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از جمله عملیات در این مرحله خواهد بود.

در این گزارش آمده است، با توجه به قدمت ساختمان، فرسودگی تأسیسات زیرساختی کتابخانه و همچنین به دلیل اینکه از ابتدای آغاز به کار کتابخانه تاکنون، سیستم‌های زیرساختی آن بازسازی و به روز رسانی نشده بود، مرحله دوم این بازسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه مراحل تکمیل و بهسازی کتابخانه، بخش‌های محوطه سازی، معماری داخلی، نصب تأسیسات نهایی و تکمیلی و تجهیز کتابخانه خواهد بود.

عملیات به‌سازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های فرهنگی استان پس از برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار، از ابتدای سال جاری و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است. هزینه پروژه به‌سازی این کتابخانه بیش از سی میلیارد ریال برآورد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار