دبیر کل فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با پانا

مسعود عماری: برای میزبانی آماده بودیم اما 5 کشور آسیایی نامه زدند که بازیکنان‌شان به ایران نمی‌آیند

اختلاف حامد حدادی و سرمربی تیم ملی جزئی بود

تهران (پانا) - مسعود عماری علت گرفته شدن میزبانی ایران از مسابقات بسکتبال قهرمانی زیر 17 سال آسیا را اعلام رسمی 5 کشور آسیایی برای عدم حضور در ایران عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مسعود عماری: برای میزبانی آماده بودیم اما 5 کشور آسیایی نامه زدند که بازیکنان‌شان به ایران نمی‌آیند

مسعود عماری دبیر کل فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت این روزهای بسکتبال ایران با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده با شیوع کرونا ویروس گفت: بچه‌های ما هم مثل ورزشکاران تمام دنیا درگیر موضوع کرونا ویروس و این شرایط شده‌اند. ملی‌پوشان بسکتبال نیز به شیوه‌های مختلفی که در خانه طراحی کرده‌اند تمرینات خود را در این فضای محدود انجام می‌دهند، علاوه بر آن برخی مربی‌ها برنامه‌های آماده‌سازی، هوازی و بدن‌سازی را، جهت حفظ آمادگی جسمانی و باقی ماندن در سطح آمادگی مورد نظر به بازیکنان می‌دهند تا هریک زمانی که به ورزش‌های گروهی برمی‌گردند سرعت افتشان کمتر باشد و بتوانند به سرعت خود را به اوج آمادگی بازگردانند.

وی درباره برنامه‌های آینده تیم ملی با وجود تعویق یک‌ساله که برای مسابقات المپیک رخ داد، گفت: از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های زیادی داشتیم تا آمادگی حضور در تورنمنت‌های مختلف را داشته باشیم اما با مشکلی که پیش آمد تمام آن‌ها از بین رفت.

نزدیک‌ترین رویداد برای تیم ملی جام ویلیام جونز است

عماری ادامه داد: نزدیک‌ترین اتفاقی که می‌تواند برای تیم ملی بسکتبال رخ دهد، مسابقات جام ویلیام جونز است که طبق آخرین اطلاعات از طرف مسئولین تایوان، احتمالاً در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر برگزار خواهد شد چون همیشه اواخر خرداد و اوایل تیر برگزار می‌شد. حالا منتظر خبر قطعی هستیم تا شرایط را برای حضور تیم در یک رویداد بین‌المللی فراهم نماییم. مابقی رویدادها تابع شرایط هست و هنوز چیزی اعلام نشده است؛ اما فدراسیون برنامه‌ریزی و آمادگی لازم را دارد تا بلافاصله بعد از آغاز مسابقات و امکان حضور در رویداد‌های مختلف تیم ملی را برای حضور در المپیک آماده کند.

مقدمات میزبانی از بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا انجام شده بود

دبیر کل فدراسیون بسکتبال در ادامه درباره گرفته شدن میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا از ایران به رغم اعلام رسمی توسط فدراسیون جهانی، گفت: تمام مقدمات مربوطه از جمله رزرو هتل برای تیم‌های آسیایی و آماده‌سازی سالن‌ها برای پذیرایی از آن‌ها انجام شده بود. اما روند در رده نوجوانان به این شکل هست که در هنگام اعزام ورزشکاران، رضایت خانواده آن‌ها ضروری است. متأسفانه پنج کشور آسیایی مطرح در سطح جهان از جمله استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و کره جنوبی به فیبای آسیا عدم رضایت خانواده‌ها را اعلام کردند که مربوط به اتفاق سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی در دی ماه بود.

وی ادامه داد: حساسیت‌ها بالا رفته بود و تنها مربوط به فدراسیون بسکتبال هم نمی‌شد، با وجود این ما به فیبا اعتراض کردیم و یادآور شدیم که میزبان کاپ آسیا هستیم و مشکلی وجود ندارد ولی میزبانی به لبنان سپرده شد اما به دلیل شیوع کرونا ویروس، به صورت کامل برگزاری مسابقات زیر ۱۷ سال قهرمانی آسیا لغو و به سال‌های بعد موکول شد.

رنکینگ فیبا در رده نوجوانان ناعادلانه است

عماری همچنین به نحوه انتخابی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان از طریق رنکینگ جهانی اشاره کرد و گفت: با لغو مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، فیبا سهمیه‌های آسیا را در جام جهانی نوجوانان بر اساس رنکینگ اعلام کرد و بدین ترتیب نوجوانان ما نتوانستند به جام جهانی بروند البته ما و کمیته بین‌المللی المپیک بلافاصله اعتراض کردیم، چون این بچه‌ها فقط یک‌بار در زندگی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

دبیر کل فدراسیون بسکتبال افزود: برنامه‌ریزی خیلی خوبی برای این تیم داشتیم، 2 سال در اردو بودند و در رویدادهای بین‌المللی شرکت کردند. بچه‌ها آمادگی کامل داشتند تا در آسیا خودشان را نشان دهند، متأسفانه رنکینگ هم برای دو سال قبل یعنی سال 2018 در حالی که جام جهانی در سال 2020 برگزار می‌شود، در بازه زمانی 2018 تا 2020 هم رویدادی مربوط به تیم نوجوانان در آسیا برگزار نشد و این رنکینگ کاملاً ناعادلانه بود. با توجه به معلق شدن تمام مسابقات و مسابقات قهرمانی جهان که مسیرش مشخص نیست ما مجدد با فیبا مکاتبه کردیم تا درباره این موضوع تجدید نظر کنند، همچنین در تماسی که داشتیم برای میزبانی اعلام آمادگی کردیم و تأکید داشتیم تیم ملی زیر 17 سال ما برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده است. چون هنوز هیچ رویدادی برای سال ۲۰۲۰ رسمی نشده است و زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان مشخص نیست ما پیگیری کردیم تا بتوانیم حق خود را بگیریم.

اختلاف بین حدادی و شاهین طبع جزئی بود

عماری در واکنش به اختلاف نظر سال گذشته بین حامد حدادی و مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، گفت: اختلافی جزئی در خانواده بسکتبال رخ داده بود که به بیرون درز پیدا کرد، در صورتی که موضوع جدی نبود و عملکرد حامد حدادی در مسابقات جام جهانی نشان از وجود همدلی دارد. با حضور حامد حدادی تیم ملی به المپیک توکیو صعود کرد. در انتخابی کاپ آسیا هم حامد در تیم ملی حضور داشت و در دیدار مقابل سوریه و قطر عملکرد خوب خودش را نشان داد، او بازیکنی است که نسبت به تیم ملی کشورش تعصب دارد. البته خوشبختانه دیگر بازیکنان و اعضا کادر فنی هم همین دیدگاه را دارند، می‌خواهیم مسیری که پیش رفته‌ایم را همین‌طور ادامه دهیم و تیم ملی در مسابقات المپیک 2020 و سایر رقابت‌های پیش رو بتواند موفقیت کسب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار