پیام تبریک رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت فرا رسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت 12 اردیبهشت روز و آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم پیام تبریکی خطاب به همکاران صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت فرا رسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم

به گزارش روابط عمومی سازمان اموزش و پرورش استثنایی در پیام تبریک سیدجواد حسینی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یادمان استاد شهید دکتر مرتضی مطهری معلم و اندیشمند بزرگ و روز معلم را به همه معلمان به ویژه معلمان آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

اولین معلم آفرینش، پروردگار عالمیان و بعد از او انبیاء و رسولانش بودند و این اولین معلم خلقت که "الذی علم بالقلم علم الانسان مالم یعلم"، البته به انسان بیش و پیش از هر چیز، عشق و مهربانی آموخت.

"چون جود ازل بود مرا انشاء کرد/ بر من ز نخست درس عشق املا کرد/ وآنگاه قراضه ریزه قلب مرا/ مفتاح در خزائن معنا کرد "

و اگر عشق به معلمی و شوق خدمت به دانش آموزان با نیاز های ویژه نبود در این ایام و با تعطیلی مدارس شاهد جلوه های ایثار و خدمت به فرشتگان زمینی نبودیم.

این معلم است که در فضای کوچک و پاک منزل خود، حتی بر تخت بیمارستان، الفبای محبت را هجی می کند وبا بال امواج در کام دانش آموز می ریزد وآن جا که امواج را یارای رساندن این زمزمه زندگی ساز به دانش آموز نیست، با حضور در منزل دانش آموزان با نیاز ویژه بسته های آموزشی را به دست کودکان ونوجوانان می رساند.

این است، سرفصل قصه ای جاودان که مدرسه تعطیل می شود، اما به مدد عشق و همت معلمان هرگز آموزش وپرورش تعطیل نمی شود.

امیدوارم جامعه فرهنگیان کشور همچنان‌که تا به حال در گذر از روزهای سخت به شایستگی نقش‌آفرینی کرده، در این برهه هم با اتکال به قدرت الهی و تلاش و سعی عالمانه و مجدانه خود افق‌های تازه‌ای را به روی دانش آموزان میهن عزیزمان بویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه بگشاید و اعتمادساز و امیدآفرین باشد.

ضمن تبریک فرا رسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم، این نامگذاری ها مناسکی و با هدف تمرکز بر بهبود وضعیت موجود درجامعه صورت می گیرد و از سوی دیگر تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

سیادت، عزت، کرامت، حرمت، امنیت، سلامت وسعادت یک جامعه با مرجعیت معلمان میسر می شود، و هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه های معلمان آن رشد نمی کند لذا ‏تسهیل زمینه های مشارکت معلمان در تصمیم گیری وتصمیم سازی یکی از سیاست های راهبردی سازمان آموزش وپرورش استثنایی است.

‏به همین منظور در کنار دو بسته تحولی «مدرسه انطباقی» و «مداخلات بهنگام طلایی»‌ در سال حاری بسته «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن » برای گسترش زمینه های مشارکت در ابعاد کمی و کیفی معلمان فرهیخته طراحی و هدف گذاری شده است.

با تقدیر و تشکر و آرزوی موفقیت وسعادت وسلامتی برای معلمان، به ویژه معلمان آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه و دعوت به مشارکت جدی در برنامه ها و فعالیتهای تحولی، امیدوارم با انسجام وهمدلی زمینه های تعلیم وتربیت چندساحتی این دانش آموزان را فراهم سازیم و در تحقق مراتب حیات طیبه براساس سند تحول بنیادین با استعانت از خداوند سبحان، بامساعدت و مشارکت موثر معلمان متخصص آموزش وپرورش استثنایی نقش افرین باشیم.

مجدداً همّت و حمیّت همه همکاران عزیز را ارج می‌نهم و از خداوند بزرگ سلامتی و دوام توفیق شما را مسئلت دارم.دعای خیر بهشتیان زمینی همراه لحظات زندگی پرخیر و برکت شما باد»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار