حسینی بر اولویت‌های سازمان استثتایی تاکید کرد؛

هدف‌گذاری برای عضویت حداکثری ذینفعان در شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و اجرای مطلوب طرح سنجش

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد پوشش حداکثری ذینفعان  اعم از مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در شبکه شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی در سال جاری و اجرای مطلوب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از جمله اولویت‌های کاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌گذاری برای عضویت حداکثری ذینفعان در شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و اجرای مطلوب طرح سنجش

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه شبکه مجازی آموزش شاد تحولی بنیادین در آموزش و پرورش است گفت: تحولات بزرگ معمولا با مقاومت‌هایی همراه است اما گاهی فرصت‌هایی به عنوان فرصت زمانی و سرمایه تاریخی به‌وجود می آید که اجرای تحول را تسریع می‌کند.

وی افزود: بحران کرونا فرصت ویژه‌ای است که می‌تواند مقاومت در برابر آموزش‌های مجازی را تبدیل به مشارکت کند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه شاد تحولی شگرف در وزارت آموزش و پرورش است افزود: در حال آزمون بزرگی هستیم و باید ظرفیت‌های مدیریتی، برنامه‌ای و ذهنی خود را برای این تحول بزرگ به کار ببندیم و از فرصت تاریخی و زمانی موجود برای گسترش شبکه شاد به خوبی بهره ببریم.

وی افزود: ایجاد تصویر جذاب و قابل فهم از شاد و ترغیب همه ذینفعان شامل دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و مدیران برای عضویت در شبکه شاد از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی با بیان اینکه استراتژی و راهبرد سازمان پوشش صد درصدی عضویت در شاد برای تمامی ذینغعانی که امکانات سخت افزاری و شبکه دارند، است گفت: اطلاع رسانی امکانات و مزایای شبکه شاد، ایجاد رقابت توام با شوق و ارتباط با تک تک دانش‌آموزان از جمله راهکارهای عضویت حداکثری در شبکه شاد است.

وی افزود: تاکنون ۲۲ درصد دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد عضو شده‌اند و باید پیگیری و رصد عضویت دانش‌آموزان در این شبکه در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد.

معاون وزیر با بیان اینکه شورای راهبری و کیفیت بخشی شبکه شاد در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است افزود: هدف‌گذاری برای ایجاد مدرسه انطباقی مجازی در بستر‌ شبکه شاد از جمله وظایف این ستاد راهبری است.

وی افزود: پیگری حل مشکلات شبکه شاد، افزایش امکانات نرم افزاری برای استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به‌ویژه دانش‌آموزان با آسیب بینایی از دیگر وظایف ستاد راهبری شبکه شاد است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه عدالت آموزشی حکم می‌کند برای تمامی دانش‌آموزان باید امکانات آموزشی فراهم شود افزود: دانش‌آموزانی که امکانات ارتباطی ندارند از طریق آموزش منزل محور و بسته‌های آموزشی در فرآیند آموزش قرار دارند و باید توجه ویژه‌ای به این دانش‌آموزان داشت.

حسینی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد ایجاد شده است افزود: این کانال اختصاصی ظرفیت بی‌بدیلی برای اجتماعی کردن سازمان و اطلاع رسانی با رویکرد کیفیت بخشی به فرایندهای یاددهی و یادگیری است.

وی افزود: انعکاس فعالیت‌های ویژه مدارس و معلمان و تجربه گردانی از رویکردهای کانال آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد است.

حسینی خواستار تهیه بانک اطلاعات تدریس در تمامی پایه‌ها برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه شد و افزود: از طریق قرار دادن محتوای آموزشی استاندارد در شبکه شاد می‌توان به فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک شایانی کرد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی از جمله فعالیت‌های مهم آموزش و پرورش استثنایی است افزود: تلاش در برای جذب حداکثری سهمیه در دانشگاه فرهنگیان، جذب نیروهای طرحی و سرباز معلم، نقل و انتقالات و انتصاب مدیران از جمله فعالیت‌های مرتبط با ساماندهی نیروی انسانی است که باید توجه ویژه‌ای به آنها داشت

حسینی در ادامه با بیان اینکه بهترین زمان برگزاری امتحانات ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه است افزود: در صورت برگزاری امتحانات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید دانش‌آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش‌آموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.

وی افزود: ۱۸۱ دانش‌آموز با آسیب بنیایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که این دانش‌آموزان نیاز به منشی، کلاس تک نفره و یا آزمون با خط بریل دارند.

وی گفت: ۳۴۵ دانش‌آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینه‌ای طراحی شود.

وی افزود: ۵۶۴ دانش‌آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینه‌ای برای آنان برگزار شود.

حسینی با بیان اینکه ۸۰ درصد مطالب درسی قبل از کرونا آموزش داده شده است‌ افزود: پیشنهاد شده است آزمون نهایی ۱۶ نمره از ۸۰ درصد موارد تدریس شده باشد و ۴ نمره باقیمانده هم به صورت اختیاری از بین آموزش‌های قبلی و ۲۰‌ درصد باقیمانده کتب باشد.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه در سال جاری برای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سه سناریو برنامه ریزی شده است افزود: در صورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اتمام بحران، طرح سنجش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در صورت لزوم باتغییر در ساختار اجرایی و افزایش مراکز سنجش اجرا خواهد شد.

وی افزود: در صورت اعلام بحران متوسط و اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا، شروع با تاخیر به همراه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، افزایش تعداد پایگاه‌ها و تدوین دستور العمل‌های بهداشتی خاص پایگاه‌های سنجش در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: یکی از پیشنهادات تغییر در ساختار پایگاه‌ها و تبدیل کلیه پایگاه‌ها به پایگاه ب و ج ‌و کاهش تعداد مراجعان این پایگاه‌ها برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی است‌.

معاون وزیر عنوان کرد: در صورت ادامه یافتن بحران در تابستان، طرح سنجش از طریق خود اظهاری والدین در سامانه مجازی پیگیری خواهد شد و فقط دانش‌آموزانی که بر اساس اعلام والدین نیاز به ارجاع داشته باشند به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد و با شروع سال تحصیلی می‌توان فرآیند طرح سنجش را برای تمامی دانش‌آموزان پیگیری کرد.

حسینی ‌در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته تکریم بزرگداشت مقام معلم افزود: برگزاری نشست مجازی با معلمان نمونه استان‌ها، تکریم بازنشستگان و قشری بندی معلمان و تکریم در تمامی ایام سال از جمله برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار