حسینی تاکید کرد؛

نمایش جلوه‌های ویژه معلمان و دانش‌آموزان بسیجی و ترویج فرهنگ بسیجی در بستر فضای مجازی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر استفاده از ظرفیت بالای فضای مجازی و به‌ویژه شبکه شاد در نمایش جلوه‌های ویژه معلمان و دانش‌آموزان بسیجی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایش جلوه‌های ویژه معلمان و دانش‌آموزان بسیجی و ترویج فرهنگ بسیجی در بستر فضای مجازی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست شورای بسیج پایگاه مقاومت بسیج شهید مفتح سازمان گفت: بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری به معنی حضور و آمادگی در هر نقطه‌ای است که انقلاب به آن نیاز دارد، و این تعریف از بسیج نقطه ثقل بسیج است و باید بسیج و بسیجی در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد.

وی افزود: رهبر انقلاب هرسال را با نام مشخصی نامگذاری می‌کنند و در همه این سال‌ها شرط تحقق راهبردهای رهبری حضور همه مردم بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج کارنامه درخشانی در دوره دفاع مقدس داشته است افزود: در دفاع مقدس در کنار نیروهای سپاه و ارتش، فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز نقش بسیار بزرگی داشتند و تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار معلم شهید نشان از این حضور موفق بوده است.

وی افزود: این حضور اکنون هم باید در عرصه‌های مختلف به لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کند و فعالیت‌های تمامی واحدهای سازمان باید با تاسی از الگوی بسیجیان، بسیجی وار باشد.

معاون وزیر با اشاره به عرصه‌هایی که بسیج سازمان می‌تواند ورود پیدا کند افزود: بسیجی باید از همه کارکنان دیگر سازمان با سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های تحولی سازمان آشنایی داشته باشد و نهضت توان افزایی یکی از فعالیت‌های بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها است که بسیج می‌تواند در آن ورود پیدا کند.

وی افزود: 83 هزار وسیله مخصوص دانش‌آموزان استثنایی نیاز داریم که تحقق تامین این وسایل نیازمند مشارکت‌های مردمی و خیرین است و بسیج می‌تواند به جلب مشارکت‌ها در این زمینه کمک کند.

وی تاکید کرد: جلب مشارکت در ساخت ۲۱۰‌‌ مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی و نهضت زبان اشاره و خط بریل از دیگر عرصه‌هایی است که بسیج سازمان می‌تواند به آن ورود پیدا کند و به کمک سازمان بیاید.

حسینی با اشاره به اینکه" ترویج ارزش‌ها با اصلاح روش‌ها" باید سرلوحه کار قرار گیرد افزود: باید در مناسبت‌های انقلاب اسلامی و در راستای ترویج اندیشه‌های انقلاب برنامه‌های جذاب و در شأن این ایام طراحی و اجرا شود.

وی افزود: توسعه تشکل‌ها به‌ویژه تشکل‌های علمی و فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی، طرح هر مدرسه یک سرود، طرح هر دانش‌آموز یک تشکل و یک نقش و طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از دیگر عرصه‌هایی است که بسیج می‌تواند در آن ها ورود پیدا کند.

معاون وزیر گفت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، ارتقای کمی و کیفی حلقه صالحین، اجرای طرح شهید پژوهی در مدارس استثنایی، استفاده از ظرفیت‌های کارگاهی و فنی و حرفه‌ای در دوران کرونا و تولید محصولات بهداشتی، حضور فعال در جشنواره علمی و فرهنگی فرهنگیان و طرح دانش‌آموزان زیارت اولی از دیگر طرح‌هایی است که نیازمند مشارکت بسیج سازمان است.

حسینی در پایان گفت: یاد و منش تمامی شهدا به‌ویژه سردار شهید سلیمانی را باید گرامی داشت و منش و راه این شهدا را نیز باید ترویج کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار