درخواست از خانواده ها برای پیوستن به پویش جشن شکوفائی

تهران (پانا) - عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران  از خانواده ها برای پیوستن به پویش جشن شکوفائی دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
درخواست از خانواده ها برای پیوستن به پویش جشن شکوفائی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران اعلام کرد: هرساله مدارس دخترانه و پسرانه جشن های تکلیف و شکوفایی را ویژه دانش آموزانی که به سن تکلیف مشرف می شوند برگزار می نمایند. این جشن های آغاز عبادت و اجرای تکالیف الهی است. در سال تحصیلی جاری اما به علت تعطیلی مکرر مدارس و شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری حضوری این مراسم و جشن عبادت در دوره های ابتدایی ویژه دختران و متوسطه اول ویژه پسران فراهم نشد.معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران به همین منظور یک پویش خانوادگی را طراحی و پیاده سازی نموده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این موضوع گفت: ورود به سن تکلیف برای دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از نقاط طلایی و عطف زندگی شان محاسبه می گردد. یادگاری ارزشمندی که دانش آموزان با شرکت در جشن های عبادت در مدارس با خود همراه می کنند توشه زندگی شان بوده و خواهد بود. امورتربیتی شهر تهران برای حفظ اهمیت این جشن بنیادین تصمیم گرفته است پویشی را تدارک و اجرا کند که تحت عنوان «جشن شکوفایی» و «تجلیل از روزه اولی ها» برگزار خواهد شد.

عبدالرسول کریمی همچنین به زمان و نحوه برگزاری این جشن ها پرداخت و گفت: از آن جا که بسیاری از مدارس فرصت برگزاری جشن تکلیف را نداشته اند این پویش شبیه سازی جشن عبادت و شکوفائی و نیز تجلیل از روزه اولی هاست که در نوع خانوادگی و درون خانه ها برگزار می شود. در این جشنواره خانواده ها محترم دانش آموزان جشنی شبیه جشن عبادت مدرسه ای طراحی و ورود فرزندشان به سن تکلیف و تشرف به عبادت را گرامی می دارند.

کریمی افزود: در این جشن علاوه بر راهنمایی توسط اولیاء برای انتخاب مرجع تقلید مناسب و توضیح و تشریح سن تکلیف که البته در مباحث آموزشی و پرورشی در شبکه شاد نیز مورد توجه قرارگرفته است اهدای چادر به دانش آموزان دختر و سجاده به دانش آموزان دختر و پسر و هدایای ساده و مناسب به روزه اولی ها نیز انجام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت زمان شرکت در این پویش را از پنجم تا بیستم اردیبهشت ماه اعلام کرد و ضمن ابراز امیدواری برای شرکت تمامی خانواده هایی که دانش آموزانشان به سن تکلیف و روزه اولی می رسند بیان کرد: برای تشویق حضور خانواده ها مقرر گردیده هر خانواده یک عکس از جشن شکوفائی یا مراسم سحر یا افطار روزه اولی ها را به نشانی پست الکترونیک namaz@tedu.ir ارسال نمایند و تعدادی از خانواده ها مورد تجلیل قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار