هفته معلم امسال متفاوت از سال های قبل خواهد بود

۱۲۷۶ مورد تکریم و تجلیل از مقام معلم در سال گذشته انجام شد

تبریز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد امسال به گونه ای برنامه ریزی می شود تا خلاقیت ها و ابتکار های معلمان در ایام کرونایی به صورت ویژه به عموم مردم اطلاع رسانی شود و همچنین تبلیغات محیطی در هفته معلم پررنگ تر از سال های قبل خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هفته معلم امسال متفاوت از سال های قبل خواهد بود

جعفر پاشایی در جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم آذربایجان شرقی در سالن اجلاس تالار معلم تبریز بیان کرد: بیش از دو ماه است که فعالیت های آموزشی در فضای مجازی دنبال می شود و در حال حاضر نیز شبکه شاد بدین منظور راه اندازی شده است و طبیعی است که هیچ یک از این روش ها نمی‌تواند جایگزین آموزش در فضای واقعی و کلاس درس واقعی که ارتباط دوسویه بین دانش آموز و معلم وجود دارد، شوند.

او ادامه داد: همان گونه که شرایط ایجاب کرده تا در این برهه از زمان آموزش در فضای مجازی دنبال شود و برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم نیز امسال نمی تواند مانند سال های قبل برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: آنچه که در شرایط امروزی مهم است داشتن ابتکار و خلاقیت در برنامه های هفته معلم و روش های اجرایی برنامه هاست.

پاشایی با بیان این که ویروس کرونا سبب شد تا نگاه جامعه به زحمات پزشکان و پرستاران و سایر کادر درمانی متفاوت شود، گفت: در این میان معلمان و کادر آموزشی نیز به همان اندازه برای آموزش فرزندان این مرز و بوم با روش های مختلف اعم از تدریس در رسانه ملی و فضای مجازی تلاش کرد ند و یا در طرح ابتکاری استان هزار و 700 نفر از فرهنگیان به عنوان معلم یار در روستاهای محروم حضور یافتند.

او افزود: امسال به گونه ای برنامه ریزی می شود تا خلاقیت ها و ابتکارهای معلمان در این ایام به صورت ویژه به عموم مردم اطلاع رسانی شود و همچنین تبلیغات محیطی در هفته معلم پررنگ تر از سال های قبل خواهد بود و خبرگزاری‌ها و سایت های خبری و روزنامه ها نیز می‌توانند در این ایام، کار معلمان را بیشتر از قبل منعکس کنند.

تکریم مقام معلم در طول سال یکی از رویکردهای آموزش و پرورش

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان این که در آموزه های دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اهمیت و ضرورت تکریم معلمان تاکید شده است، گفت: امسال با توجه با شرایط ویژه و نقش جهادی کادر آموزشی و معلمان و معلم یاران همپای کادردرمان و ابتکار عمل ویژه مدیران و معلمان در نقش آفرینی آموزش های مجازی ضروت تکریم معلمان بیش ار پیش احساس می شود.

کامیار قهرمانی فرد ادامه داد: البته هفته معلم به عنوان یک نماد برای بزرگداشت مقام معلم است و تاکید وزارت آموزش و پرورش در سال های گذشته بر تکریم مقام معلم در طول سال تحصیلی بوده و فقط مختص هفته معلم نیست.

او تکریم مقام معلم در طول سال را یکی از رویکردهای جاری در تکریم مقام معلم برشمرد و ادامه داد: در این راستا در طول سال 98 در استان یک هزار و 276 مورد تکریم و تجلیل از مقام معلم داشتیم که در قالب برنامه ها و جشنواره ها و همایش های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار شدند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، جامعه محور شدن و عمومی شدن تکریم مقام معلم را یکی دیگر از رویکردهای جاری در تکریم مقام معلم برشمرد و گفت: در سال‌های گذشته برنامه های مختلفی بدین منظور در استان اجرا شد که نمونه بارز آن استقرار کمپین های مردمی سپاس معلم در پارک ائل گلی تبریز و دانشگاه تبریز بود.

پروژه های عمرانی و رفاهی استان گامی در جهت تکریم مقام معلم

قهرمانی فرد تصریح کرد: بهره برداری از باشگاه فرهنگیان استان، افتتاح مرکز تکریم بیماران صعب العلاج فرهنگی استان، افتتاح کلینیک داندن پزشکی فرهنگیان تبریز و باشگاه پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی استان و ایجاد بیش از 10 مرکز رفاهی و باشگاه فرهنگیان در شهرستان ها نمونه ای از اقدامات بنیادین و ماندگار آموزش و پرورش استان در راستای تکریم مقام معلم هستند.

او گفت: برنامه های رسانه ای، رادیو و تلویزیون، پویش‌های مجازی سپاس معلم و برگزاری دوره های الکترونیکی و مسابقات مجازی کتابخوانی و فراخوان آثار تولید محتوای مجازی و ابتکاری معلمان در شرایط کرونایی جزو برنامه های قابل اجرا با توجه به شرایط خاص در هفته معلم امسال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار